Bukefalos 28 år!

"Exercise Sheet"

Sv: "Exercise Sheet"

Jag ser inget bra med att ha en filt som hänger och slänger runt bogarna på hästen under ridning.... En väl insadlad riktig filt är överlägsen allt annat.
bosseojag3.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Exercise Sheet"

Om det hänger och slänger på bogarna skulle jag ta en mindre storlek eller så kan man ta varianten som sitter i gjorden så slipper man det problemet. Jag skulle inte få igen gjorden om jag hade som du har på bilden.
 
Sv: "Exercise Sheet"

Längre sadelgjord kanske?

Nej men skämt å sido, för ridning föredrar jag nog faktiskt också "vanliga" ridtäcken med "hål" för sadeln, det blir smidigare. Men man tycker ju att det kunde finnas båda modellerna i affärerna.

Antar att jag får gå in i närmaste ridsportbutik som säljer antingen Shires eller Horseware och fråga om de kan ta hem ett sånt täcke som jag vill ha. Det borde de väl kunna göra när de säljer andra produkter från de märkena...?
 
Sv: "Exercise Sheet"

Men hur får du fast det då? Mitt vanliga ridtäcke ligger bara "löst" framtill så utan sadel och ryttare så borde det väl inte ligga på plats?

Sen har man ju problemet med att om det regnar så blir ju hästen trots allt blöt på ryggen om man bara har ett vanligt skritttäcke, schabraket är ju inte vattentätt. Dessutom har jag ju rätt sällan shabrak på pållen om jag bara ska ut och promenera, då blir det bara täcket och en elastisk täckesgjord hade jag tänkt...
 
Sv: "Exercise Sheet"

Jag har en sån där jobbig häst med sadeltvång som har specialgjord och jag har den längsta dom har :smirk:

Sen tycker jag det blir väl mycket under sadeln.
 
Sv: "Exercise Sheet"

vi har egenhändigt sydda skritttäcken ;) så mamma har sytt fast hmm, hällor?! som på schabraket längst ner, så drar man gjorden igenom å sen så knäpper man väl bara där fram.. när det regnar, ja då har vi nog inte varit ute än ;P tömkör inte så ofta längre..

Men visst om dom säljer andra produkter så av samma märke borde dom ju kunna ta hem, dom kanske inte har hemma för att efterfrågan inte har varit så stor?
 

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 845
Senast: NOC14
·
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 710
Senast: kma
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp