Bukefalos 28 år!

Få barn och fortsätta plugga?

Sv: Få barn och fortsätta plugga?

Jag gick läkarutbildningen.
Försök hellre att få barn under sommaren, var hemma under hösten och byt sen. Inte säkert du orkar gå tillbaka efter bara 3-4 månader.
Det går, men det kräver bra omständigheter.

Jag var 31 när jag födde första barnet, 33 andra. Se inte 30 som någon panik-gräns...
 
Senast ändrad:
Sv: Få barn och fortsätta plugga?

Åh så det går!!! Som jag har förstått det gick inte du något lätt program heller?

Så i princip skulle det fungera om vi fick barn i april, maj och sen låta sambon vara pappaledig under hösten!

Hur är det där med mammapeng, för att få högsta så måste man ha jobbat minst 50% i 6 månader? Vad ligger lägsta på och vad ligger högsta på?

Visst är det märkligt att nästan alla utgick från att mamman skulle plugga under föräldraledigheten och inte att pappan skulle vara föräldraledig....:angel:
 
Sv: Få barn och fortsätta plugga?

Visst är det märkligt att nästan alla utgick från att mamman skulle plugga under föräldraledigheten och inte att pappan skulle vara föräldraledig....:angel:
Jag hängde inte riktigt med i svängarna i dina och ameos inlägg, för i min tankevärld så var det liksom självklart att pappan skulle vara föräldraledig när mamman gick tillbaka till studierna :o

Men nu faller inläggen på plats :cool:
 
Sv: Få barn och fortsätta plugga?

Jo, det håller jag med om. Men å andra sidan kanske jag uttryckte mig dumt, jag har inte läst igenom inlägget. :D
 
Sv: Få barn och fortsätta plugga?

Alltså det handlar väl egentligen inte om 30-sträcket utan snarare om att jag börjar få barnlängtan och verkligen inte har någon som helst lust att vänta i 7 år. Det krockar ju då lite med att jag inte riktigt heller har lust att stanna upp i utbildningen då jag ändå har en så pass lång utbildning och kommer vara 27 när jag är klar och att när jag är klar vill ut och pröva mina vingar. Mycket vilja här:D

Men det är nog som du säger, att det är kort tid med 4 månader. Men man kan ju alltid satsa på det och sen vara beredd på att man inte orkar...

Någon som vet detta med mammapeng? Vad är det det heter, fp?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Få barn och fortsätta plugga?

Jag hade några kursare som födde barn under studietiden utan att tappa en enda termin, möjligen någon delkurs om de inte födde på sommaren.

De hade lediga pappor till barnen som var hemma med bebisarna och kom in för tankning i paus mellan föreläsningar etc.
 
Sv: Få barn och fortsätta plugga?

Nu blir jag hoppfull! På något sätt kan det lösa sig iaf! Vi ska ju helst inte skaffa barn efter termin 5, tror jag det är. Lärarna sa det direkt när vi började "ska ni bli gravida, bli det innan termin 5, för sen har ni egna klienter som ni inte bara kan lämna". :D
Så det lättaste vore ju att "klämma in" en liten ett par månader innan en sommar, helt klart!

Haha, vad roligt med tankning! Kan bara tänka mig sambon stå ute och vänta med en liten som måste tankas:banana::banana:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 071
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
715
Senast: yamyam
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 501
Senast: Juli0a
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 305
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp