Bukefalos 28 år!

Få bort mässingsfärg

Praefatio

Trådstartare
Mässingsdetaljer på hästprylar är ju väldigt sällan av solid mässing, utan mässingsfärg på rostfritt stål. Märks när den gyllene färgen nöts av och blir mer och mer silvrig.

Kom över ett par schyssta tyglar som tyvärr har (fult nötta) mässingshakar. Jag har silverspännen på resten av utrustningen och vill helst fortsätta på det viset. Finns det något sätt att nöta bort resten av mässingsfärgen? Någonting man kan prova att gnugga med? Aceton? Ren bensin? Får jag inte bort färgen lär jag ändå inte använda tyglarna så om någon har obeprövade förslag så ställer jag gärna upp med dem som försökskanin :p
 
Sv: Få bort mässingsfärg

Jag hade prövat med nåt slipmaterial till bilar som rubbing, det är ju till för att handfila ner repor på lacken, då borde du kuna få bort mässingsfärgen.
Du ska inte ta lackrengöring den slipar nog för lite.
 
Sv: Få bort mässingsfärg

Åhå, det var ett smart tips! Får gå in på någon bilaffär (?) och fråga.
 
Sv: Få bort mässingsfärg

Njä, tror inte det går. Det är lädertyglar med gummibaksida, svårt att byta hakar pga baksidan.
 

Liknande trådar

Utrustning Mässing på billiga träns och så är ju alltid färgat och färgen brukar tyvärr skavas bort efter ett tag. Just den här gången hoppas jag...
Svar
3
· Visningar
1 098
Senast: Remix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp