Bukefalos 28 år!

"Få bort" mässingsfärgen?

Praefatio

Trådstartare
Mässing på billiga träns och så är ju alltid färgat och färgen brukar tyvärr skavas bort efter ett tag. Just den här gången hoppas jag dock kunna ta nytta av det eftersom jag hittade just en sån remont jag behöver till mitt körträns, liggandes i mitt förråd. Tyvärr är spännena och ringarna på remonten mässingsfärgade och tränset är silverfärgat... Silvret börjar synas igenom på vissa ställen av nosgrimmans mässing.

Finns det något snabbt och lätt sätt att få bort resten av mässingen? Jag provade Svinto, det fungerade där det redan hade börjat skavas men inte annars. Jag kan visserligen köpa en ny remont på Gekås imorgon men det finns ju roligare saker att lägga pengar på om det går... :p
 
Sv: "Få bort" mässingsfärgen?

Fungerade inte speciellt bra, mässingsfärgen blev ljusare men inte bortnött och metallen blev repig. Attans, jag som tycker att det nöts bort så jäkla lätt annars, brukar svära över det... men det är som det brukar, när man väl vill att något ska nötas/ta färg/blekas så fungerar det aldrig lika bra som när det är en olyckshändelse :p
 
Sv: "Få bort" mässingsfärgen?

Måla över :idea: Kanske ingen långvarig lösning men funkar för tillfället :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 857
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 727
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 909
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 797
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp