Bukefalos 28 år!

få henne o stå still???

E

etmoria04

håller på och blir knäpp snart.har en arabsto tre år.. hon är jätteduktig kan stå still och lös i stallgången .. stå still i grimma och träns MEN har hon nån sorts gjord eller sadel på sig kan hon bara inte stå still (är kollad ingen fel) har provat allt från att hon får gå runt på en mini volt till att backa henne ... vid uppsittning är det värst harr medhjälpare som står framför men då hattar hon från sida till sida. och sen bär det av . vid tömkörning går hon jättefint tills man gör en halt hon far framåt bakåt åt sidor och åhh vete fan vet inte längre hur jag ska göra .. är det nån därute som har förslag till hur man kan få en häst och bara stå still :(
 
Sv: få henne o stå still???

arab var det va?

Jag hade samma problem med mitt arab sto och jag frågade mängder av kunniga hästmänniskor..

Det första var att de trodde hon hade typ sadeltvång men till slut så... Ja tydligen har araber tunnare hud och är därmed känsligare överlag i huden så att säga...hon tyckte tydligen att det var obehagligt. Det enda som hjälpte var att ha en Tjock fårskinns tunnel för 400 kronor på hennes gjord och då blev det lite bättre..

Hennes föl var väldigt lik henne och han reagerade exakt likadant när det blev dags för inridning - vi gjorde "allt rätt från början" så det kan ej vara det..
 
Sv: få henne o stå still???

Har också hört det, att en tunnel i fårskinn kan göra susen för att de "ömmar"
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Behöver tips och idéer på hur jag ska få hästarna att stå still och känna ro när dom står uppbundna i stallgången. Har haft...
2
Svar
30
· Visningar
10 387
Senast: axel
·
Träning jag köpte mig en ny häst för ca ett halv år sedan. hästen hade aldrig varit uppbunden i stallgång och var rädd för att spänna...
Svar
9
· Visningar
1 377
Senast: minnie_
·
B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 508

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp