Bukefalos 28 år!

Få upp storpudel i vikt?!

D

Daffne

Ja, det är så att jag har en storpudel som nu på senare tid har börjat magra lite grann. Pudeln ska ju vara ganska smäcker men inte som min. Han är väldigt fin i övrigt. Just nu äter han torrfoder bara men har fri tillgång på det så han kan käka när han vill. har provat att blanda burkmat och torrfoder men han blev så jäkla dålig i magen och inte gick han upp i vikt heller.
Någon som kan ge mig tips på hur jag får upp honom i vikt?!


/Daffne
 
Sv: Få upp storpudel i vikt?!

Vad ger du för typ av torrfoder? Om du byter till ett torrfoder för arbetande hundar (t ex Royal Canins för jakthundar, 30 % fett) så ska du se att han går upp i vikt. Ofta är dessa kraftigare foder smakligare också... :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
790
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Någon som har förslag på vad man kan ge för att hunden ska lägga på sig lite och som samtidigt är snällt mot magen? Harry är väldigt...
2
Svar
34
· Visningar
2 631
Senast: Tonto
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
485
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
971
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp