Bukefalos 28 år!

Få ut mer av ridskola

iris.004

Trådstartare
Hej! Jag rider på ridskola och har inte möjlighet till egen häst. Har ni något tips på hur man ändå skulle kunna lyckas inom ridningen?/Tacksam för svar
 
Hur ofta rider du på ridskolan?
Vilken kvalitet har hästarna?
Anordnar din ridskola träningsläger men även om de gör det kan det vara nyttigt att åka på läger på annat stall.

Om du är inriktad på att "bara" bli bättre i ridningen så är det mer timmar i sadeln på riktigt bra hästar som gäller.

Om du vill ha mer hästtid och lära dig allt runt omkring så kanske din ridskola har sköthästar eller att du kan få jobba/hjälpa till nån helgdag i månaden tex osv... antingen mot pengar eller ridlektioner
 

Liknande trådar

Ridning Har en häst idag mer nerver/känslighet än en ”vanlig” ryttare klara av? Jag har hört från min ridskola att det är svårt att få tag på...
Svar
11
· Visningar
1 136
Senast: Grazing
·
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
8 240
Senast: Sassy
·
Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 681
Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 213
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp