Färg på utrustning till skimmel?

Sv: Färg på utrustning till skimmel?

svart eller grått läder- självklart!

sen tänkte jag skriva, alla färger utan brunt och beiget, haha :devil:
min gråa spanjor kläs i: babyrosa, ceriserosa, grått i olika nyanser, svart, vitt, limegrönt!!!, RÖTT!, vinrött, grafitgrått/engelskröd i kombination är snyggt, babyblått, klarblått, mörkblå, knallgult :), lila oreange!.

min är lite mörkare grå men här kan du nog hitta bilder på grå häst med just- alla färger utan brunt och beige:
http://joizmeds.mittspejs.se/A71890
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Vad är de för fel på brunt på en skimmel? Jag tycker att rätt brunfärg på framförallt lädret är snyggt :)
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

kl.

Vi skimmelägare är ju ganska bortskämda då jag tycker skimmlar passar i dom flesta färgerna.

Jag tycker att det är finast med brunt läder till skimmlar.

Till min skimmel som fortfarande är väldigt mörk har jag mest marinblåa saker. Vinrött är även väldigt fint till skimmlar.

Jag har inte så mycket bilder, men några i alla fall

31438397.jpg

Marinblått/silver

31438629.jpg

Vinröd/marinblå grimma

29131118.jpg

Marinblått/silver/vitt

Grått är även väldigt fint till skimmlar tycker jag!
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Jag tycker det är fint med brunt på en häst med såpass mkt bunt i färgen som din! :)
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

hoppas att folk förstår att min :devil: och kommentaren om brunt var med glimt i ögat.

fast jag tycker så, oskriven regel ju! men liksom mazarinens häst och ngn flugskimmel jag sett med mkt brunt i sin färg så är det väl lite mer ok :)

dock sa jag för ngt år sedan att skimlar måste ha silverfärgade spännen och nono för mässing men börjar ändra mig på den punkten så :)
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

*halvt kl*

Om man har en flugskimmel med bruna prickar och grått på benen då? Funderar fortfarande på vilken färg som är bäst till honom. Han klär absolut bäst i svart läder, svart och rosa är väldigt snyggt på honom men hade gärna haft en färg att kombinera med. Funderar på om inte vinrött hade varit jättetjusigt...
Det är dumt när de har både grått och brunt :p Hade han haft grå prickar så hade jag haft mycket blått men det är inte helt klockrent till honom nu.
5529_104196753498_563608498_2264450_4139164_n.jpg
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

kl, har fått en skimmel i stallet också ^_^ fick med ett svart träns till henne men har en brun sadel på prov nu :( vad ska jag ha? brunt eller svart?
min fux har tvärt emot, brunt träns och svart sadel. har sytt tränset själv så vill gärna ha kvar det :/ ... i lands problem...
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Vinrött
29339045.jpg

Marinblått
29004391.jpg

Äppelgrön (och mörkgrönt)
31099215.jpg

Grått
30954203.jpg

Vitt (inget som används ofta)
30734527.jpg


färg på lädret är ju en smaksak som med allt annat,själv föredrar jag svart:)
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

*kl*

Tjoho! Hon har gått igenom besiktningen UA! Min prinsessa kommer hem på lördag!
Nu kan jag verkligen handla fina saker!
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Svarta och Skimmlar passar ju egentligen i allt eftersom att dom är så färglösa i sig! (Förstå mig rätt, det är mina favoritfärger!!)

Men jag som är hyffsat koncervativ gillar olivgrönt :love:, marinblått, svart och beiga/bruna färger riktigt mycket! :D

Dvs samma färger som även passar på min fux! :laugh::d
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Tycker personligen att skimmel är lättast att matcha till, allt fungerar utom möjligvis vissa pastellfärger, hoppas att ni får det underbar tillsammans!
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Röstar som flera andra här på grått och lila! :love: Det är vad jag helst har till min skimmeltant. Har även en del rosa men just lila och grått är favoriten. Har lila och grå schabrak, grå benskydd, täcken i lila och grått och även ett gäng grimmor i lila... Dock lite dåligt med bilder.. :cool:
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Säger som många andra, skimmlar och svarta passar nästan i allt. (själv gillar jag inte Rosa/lila/gult och andra skrikiga färger) Varför bara ha en färg? Köp allt som är snyggt.:D Grattis igen till nya hästen, superkul för dig.
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

kl

Men folk, man kan ju inte ha brunt och blått ihop - det är förbjudet! :D
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

skimmel är en ljuuvlig färg-på andras hästar..;)
men fördelen med dom är deffinitivt att de passar i allt..brunt läder och svart o alla färger på schabrak..
SKULLE jag ha en så skulle jag satsa på brunt läder och rött eller blått tror jag.. klara färger iallafall.
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Min skimmel (numera helvit) brukar ha rött, och det tycker jag är väldigt fint på henne. På en tidigare lite mörkare skimmel hade jag ljusblått, vilket matchade honom väldigt bra. Hade tyvärr inga sånna bilder uppladdade och sitter på fel dator.
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

*kl*

Jag spinner vidare lite och vill gärna se vad ni har för schabrak på era skimmlar när ni tävlar dressyr?
Är det vitt som gäller även för er eller har ni någon annan färg?
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 431
Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
948
Senast: Liten
·
Gnägg Ja, vilken färg har ni på eran utrustning? Har eran häst någon speciell "färg"? :) Jag som TS får väl börja Häst: Skimmel, drar åt det...
Svar
19
· Visningar
4 119
Senast: Hemi
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
736

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp