Färg på utrustning till skimmel?

LilaTiger

Trådstartare
Efter en hel del letande har jag nu hittat min nya drömhäst efter att min prins fått gå till de evigt gröna ängarna.
Om hon nu bara går igenom besiktningen utan anmärkning så blir hon min nästa helg.

Denna tjej är skimmel och nu vill jag jättegärna se bilder på er med skimlar och vad ni har för färger på utrustningen till dessa - både vad gäller läder, schabrak, benskydd och täcken.

Så in med bilder på era fina skimlar med utrustning på! :)
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Har du ingen bild på hästen? Skimlar kan ju variera rätt mkt i nyans om man säger så :)
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Nu har jag ingen egen skimmel men jag röstar för svart läder och rött/vinrött på schabrak/luva/täcke. Passar oavsett nyans :)
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Här kommer en bild från provridningen:
provridning1-2010-11-20_118028904.jpg


Jag har sen tidigare dressyrsadel och dressyrtränset i mörkbrunt läder och allround utstyrseln i svart läder. Hoppas på att hon ska kunna ha samma sadel som min tidigare då den är gudomligt skön och jag sitter så bra i den. Men det viktigaste är ju att den passar henne.

Jag gillar jordnära färger och har tidigare haft i stort sett allt i brunt och beige -vilket hon också kommer få använda. Men det är ju skoj att pigga upp det med andra färger också!
:D
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Åhh vilken fin skimmel du har! Jag älskar skimmlar.
Till min lilla donna har jag rosa. Innan avsydde jag den färgen men så fort som jag såg henne kom denna färgen bara upp i mitt huvud.

Fast till skimmlar kan man ju ha nästan vilken färg som heslt, dom passar i allt!

 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Grått är så snyggt på skimmlar! Även marinblått gör sig bra.
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

lila? ;)

och nu förstår jag varifrån 1010 kommer ifrån ;)
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Jag tycker att faktiskt det mesta passar på skimmlar i den nyansen :D Men rött är grymt snyggt, sådär klarröd. Även svart, vinröd och marinblått!


Hållet tummarna på att den går igenom!!
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Lila :love:
bild_101132370.jpg


Fast kritvit häst passar väl egentligen med allt utom just kritvitt haha :D
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

*kl*

Tack för alla råd - ser gärna fler bilder på skimlar med fina färger på utrustningen!

Lila och grå har jag redan konstaterat att jag vill ha till henne - min favoritfärg är lila...
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Jag tycker att du ska fortsätta med dina bruna toner. Det enda som du ska passa dig för är just varma biege nyanser... de ser lätt rosa ut.

Annars passar ju skimmlar i allt!
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Remmis, tänkte jag kan fortsätta på min vinröda era som jag hade under tiden jag skötte min tidigare skimmel för herrans många år sedan... :D
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Jag & min skimmel gillar många färger! :love: Folk brukar kommentera att det var tur att jag inte köpte en fux! Har tyvärr inte så bra bilder på våra favoritfärger, men lila & rosa är supersnyggt! Det bästa med skimmlar är att de passar i ALLT! :d

Rosa
86025_1274296137.jpg


Lila & marinblått
64109_1273170763.jpg


Ljusblått
59141_1267536159.jpg


Rött :love:
91670_1287255523.jpg


Och på lädret så tycker jag att svart är snyggast på en skimmel. :)
 
Sv: Färg på utrustning till skimmel?

Jag har brunt till min skimmel.Grimma, träns, sadlar, grimskaft, täcken etc

Lindor, schabrak och liknande kan jag variera men alltid i jordnära toner som grå, grönt, mörkt beige.

Min bruna häst har allt i svart och marinblått.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 434
Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
948
Senast: Liten
·
Gnägg Ja, vilken färg har ni på eran utrustning? Har eran häst någon speciell "färg"? :) Jag som TS får väl börja Häst: Skimmel, drar åt det...
Svar
19
· Visningar
4 119
Senast: Hemi
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
736

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp