Bukefalos 28 år!

Fästingar eller fästingmedel?

Idas

Trådstartare
Min katt är med mig ut på landet i sommar och går därför ute som hon vill på dagarna. Hon är mycket i skogen och i gräset och får mängder med fästingar, plockar bort minst 5 stycken om dagen.

Har läst mycket om fästingmedel och tycker det verkar obehagligt med de cancerframkallande ämnena m.m.

Vad gör man? Mår katten sämst av att ha fästingmedel eller fästingar? Plockar givetvis bort dem varje kväll men de hinner ju "fästa" sig ändå.

Hur gör ni?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
968
Senast: Hoarfrost
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 105
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 634
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 480
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dräktig eller ej?
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp