fästingar

Sv: fästingar

Hej där!!

Jag har ett bra medel mot fästingar funkar på mina två jag har och det är Shy Feeder -B vitamin mot häst man får inte ge för mycket av det till hund 35 kg 1 matsked 3,5 1 tesked. Jag har testat olika på apoteket och även det veterinären skriver ut det har funkat med hundarna får dålig päls av det matt och mjällig även klåda av halsbandet. Så jag har kört med B - vitamin i 2 år och inte haft en fästing på mina hundar. Jag rekomendera EJ vitlök det är inte bra för hundar de kan bli förgiftade.
Hoppas det löser sig med fästingarna!! :banana: :banana:
 
Sv: fästingar

På tal om det, har nyss varit och skaffat det, Shy Feeder B-vitamin! :D Även om det är tre dagar till Arne kommer :bump:

Tänkte fråga om det går att äta själv oxå? Om det hjälper oss mot fästingar oxå? :confused:

Vill INTE ha fästingar de är hemska! :eek:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Valpen jag har nu har två gånger de senaste dagarna fått fästingar som satt sig inte på huden utan i huden - de har liksom grävt in sig...
Svar
12
· Visningar
1 959
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 601
Senast: Roheryn
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 284
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp