gul_zebra

Trådstartare
Nu är jag också allergisk. Fast inte mot marsvin som mamma och syrran (tack gode gud för det...) utan mot KANINER! :mad: Verkar så iaf iom att det kliar så jävligt när jag pysslar med Tufsen. Fy faen alltså :(

Men, om man är allergisk mot ett djurslag, är risken stor att bli allergisk mot fler? Skulle det sprida sig även till råttor vet jag inte vad jag ska ta mig till, råttorna är ju mitt liv... :(
Fan alltså. Tyckte det kunde räcka med sulfapreparat eller vad det heter och pollen. Men neej då, mer skare va :mad:
 
d e ju så...
har du föräldrar som e allergiska så e d större risk att du får någon form av allergi.
Och har en form så e d lättare att du utvecklar fler...
tyvärr... :(
 
Suck :( Så länge det inte utvecklas till råttorna är det ju lugnt men blir det råttor också så vete fan... :(

Och jag som ville ha en liten rysstecknat sötnos nån gång i framtiden. Och skulle börja med råttavel. Usch det är ju obehagligt det här :crazy:
 
Kaniner er skumle sånn "allergimessig"! Jeg var ikke allergisk for noenting, jeg! Så fikk vi kanin, og plutselig fikk jeg pollenallergi og litt matallergi. Men kaninen merket jeg ingenting av. Men så døde den :cry: og etter en stund forsvant pollenallergien nesten helt! Og så et par år senere holdt jeg en kanin igjen -og øynene mine klødde og hovnet opp og tårene rant- det var tydelig at jeg ikke tålte kanin lenger!

Men alt annet har gått bra siden, jeg reagerer ikke på undulaten min, og heller ikke på hest. Så du er nok trygg. Hos rotter er det urinen mennesker reagerer på.

:)
 
jag är ju själv allergiker o har vart de typ hela livet,, om du tror att du e allergisk mot kaniner så borde du gå te en läkare o se om du e allergisk mot kaniner elle om det är något annat.. är det kaniner du är allergisk emot så ere ganska smart att du inte har nån råtthanne utan håller dej till honor om du ska ha nåra råttor eftersom att råtthannar har starkare urin.. men det kan gå att ha råtthannar oxå bara att du städar buren oftare så att du inte blir allergisk mot råttor oxå,, men gå och testa om du är allergisk mot något mer än jusst kaniner isåfall.. hoppas att det går bra!! håller tummarna för att du ent ska bli allergisk mot råttor oxå!!
 
Ok... Hinner inte gå till läkare nu så... :crazy: Men är 99,9% säker på att det är kanin iom att jag kan göra precis vad som helst som förut men när jag pysslar med honom är det kliande som satan. Höet reagerar jag inte på iaf och tur är väl det...

Men näe. Inte råtthanar. De är bäst ju :(
 
jag tål inte katter, men några andra djur har jag inte känt något av iaf :)
 
ok.. om du är allergisk mot kaniner så kan du ju oxå bli allergisk mot andra gnagare oxå.. men det är ju inte säkert att du blir de men risken e iaf ganska stor.. som tur e så e ent råttor så allergi fram kallade... men risken finns ju... jag är ju allergisk mot bla kaniner.. men råttor har ja iaf klarat av sen 3:an och nu går ja i 8:an... men om du vill ha råtthannar städa buren oftare.. så ska du nog kanske klara av att inte bli allergisk mot dom...
 
ok... mmm.. de e ju litte jobbit... men va gör man ent???..
 
jo... de ere ju oxå... men ja tycker iaf att de e törligt,,, :angel:
 
Nä så synd! Ja, som sagt, är man allergisk mot nåt pälsdjur är man väl egentligen allergisk mot alla mer eller mindre, men det märks ju inte om man bara är lite lite allergisk.

Jag har fortfarande kvar chillorna (som du kanske har läst), men jag har ju tagit bort spån, halm och hö och jag MÅSTE städa både lägenheten och buren en gång i veckan, annars blir jag dålig. När det gäller råttor så är det väl störst risk att man reagerar på deras urin, så tvätta händerna på en gång om du får kiss på dig, och gnugga dig inte i ögonen eller näsan om du har hållit på med dem mycket och inte tvättat händerna, risken är större att man utvecklar överkänslighet om man låter allergener komma i kontakt med slemhinnorna.

Hur gick det med råttorna som du ev. skulle få från Stockholm? Har tänkt på det nu under jul och undrat.
 
Take it easy!
De flesta allergiker tål råttor och möss, och om man är allergisk mot spånet ja då kan man ha kattsand eller liknande. Jag gav bort mina råttor till en som var pälsdjursallergiker och inte kunnat ha ett djur sen han var liten nu när mina rådisar är avlidna har han köpt tre nya :bow:
 
Transporten sket sig och har fått reda på att några i kullen redan är döda så jag ska inte köpa någon.
Har tingat två honor, ev blir det även en hane, från en uppfödare nu. Inte leveransklara än men hade redan fixat transport men det sket sig igen... :( Så nu är det nya tag för de råttorna SKA jag ha :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp