Bukefalos 28 år!

moli

Trådstartare
Var kan jag hitta aktuella forskningsrapporter om detta? Orsaker, symptom, behandling. Jag vet att orsakerna inte är 100% utredda. Försöker skriva en artikel till klubbtidningen, och jag får ju olika svar beroende på vem jag frågar. Finns det forskning man kan få ta del av via nätet, eller via kontakter så hjälp mig!! -Tack!
 
för att komma in på ovanstående två länkar krävs inloggning och det kostar en massa pengar... :crazy:
 
Halloj!

Sitter här kl. 2 på natten och är inte ett dugg trött.. :) Sökte då på nätet vad gällde fång och forskning. Tycker att du skall gå in på följande sida:

http://hippocampus.slu.se/

Som tillhör Sveriges lantbruksuniversitet.

Gå in på länken "Om oss" i menyn och maila eller ring till dem och fråga om de kan hjälpa dig. Såg att de hade gjort en hel del forskning om fång.

De står på deras hemsida följande:

"Projektet syftar till att förstärka svensk hästforskning, främja vidareutbildning av veterinärer, agronomer och hippologer och föra ut forskningsresultaten för att främja hästkunnandet i hela landet."

Lycka till!

Mvh Ulrika
 
Tack!
Har även fått kontakt med en kunnig hovslagare via strömsholms djursjukhus.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 015
Senast: Migo
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
17 188
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 212
Senast: Bee
·
Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 442
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp