Bukefalos 28 år!

får jag rida på framridningen?

MiniLi

Trådstartare
Klubben har ponnytävling idag, imorgon är det ridhäst och då ska jag vara med.
Vill rida på banan idag och träna på programmen, får jag det fast att det används till framridning?
Framridningen är på en utebana och även ridhuset, det är i ridhuset jag vill rida..

Har tyvärr inte möjlighet att vänta tills tävlingen är slut, blir för sent.

tacksam för snabbt svar.
 
Sv: får jag rida på framridningen?

Om banan används till framridning när du ska rida där är det inte tilllåtet. Det är bara framridningsekipage som får rida där,man har ju begränsat antaet ryttare på framridningen och ofta får man ju vänta på sin tur innan man får komma in på framridningen.
 
Sv: får jag rida på framridningen?

Det kommer inte vara begränsat antal ekipage där, de flesta kommer förmodligen rida fram ute men ridhuset finns tillgängligt för dom..

Men det kanske fortfarande gäller samma sak?
 
Sv: får jag rida på framridningen?

Tror inte du får det, har för mig att det finns en regel mot att ponny ekipage och stor häst rider fram på samma bana. Det var för att ponnyryttare ofta sitter i precis lagom höjd för att bli träffade av en spark från en stor häst. Men ring till arrangören och fråga?
 
Sv: får jag rida på framridningen?

Där min häst står får man inte rida på framridningsbanan när det är tävling, även om det är storhästtävling och jag har en storhäst.

Det är troligast att du inte heller får det men kan du inte ringa och fråga eller nåt?
 
Sv: får jag rida på framridningen?

okej, ja jag får fråga när jag kommer till stallet..

Tack för svar
 
Sv: får jag rida på framridningen?

Det kan jag inte tänka mig att du får. Jag skötte för ett par år sen en häst i privatstallet på en ridklubb. Ridklubben arrangerade en tävling och jag skulle på morgonen ta ut min sköthäst i hagen.

Tre "nervösa" ryttarföräldrar stoppade mig på den korta vägen från stallet till hagen. De stoppade mig och skällde ut mig, så håret stod på ända på mig, för att jag ledde häst på tävlingsplats utan träns. :eek:
 
Sv: får jag rida på framridningen?

nej det får du inte
 
Sv: får jag rida på framridningen?

Vet inte vad reglerna säger egentligen men jag fick rida i ridhuset, var nästan inga tävlingsekipage som red där.

:)
 

Liknande trådar

Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: Amanda_F
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: Zpunk
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 191
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp