Bukefalos 28 år!

Får jag tävla ungponny?

B

Beauty_Boss

Hur ung måste hästen/ponnyn vara för att räknas som ungponny? Får jag (är 13 år) tävla en ung B-ponny som är ca. ca. 4-5 år?
Elin
 
Sv: Får jag tävla ungponny?

Ungponny är dem tom 6 år. Den andra frågan vet jag inte svaret på men skulle gissa att du får det
 
Sv: Får jag tävla ungponny?

Okej, ska prata med ponnyns ägare också :)
Elin
 
Sv: Får jag tävla ungponny?

Okej, men är det bara på speciella ungponnyklasser eller får man ställa upp i en "vanlig" lokal tävling?
Elin
 
Sv: Får jag tävla ungponny?

du får ställa upp på vanliga lokala tävlingar, men i avd B. Du får även ställa upp i regionala och nationella, men fortfarande bara i avd.B.
 
Sv: Får jag tävla ungponny?

Det finns ingen ålder års gräns på ryttaren för att få tävla ungponny... huvudsaken är att ryttaren inte får vara för stor
 
Sv: Får jag tävla ungponny?

Okej :p Inte för att jag tror att jag har TR, haha. Men ibland (oftast här uppe..:() så har de ju inte Avd. B eller är det bara så att det inte står i "proppen"?
Elin
 
Sv: Får jag tävla ungponny?

avd. B ska finnas i alla klasser utom MSVA på ponny. De kan dock skriva ut speciellt att de inte kan ta emot ungponnyer p.g.a. pressat tidsschema vid lagtävlingar eller nåt, men annars ska de ha avd.B. Du kan ju alltid ringa och fråga :idea:
 
Sv: Får jag tävla ungponny?

Okej, ja, det ska jag göra :D
Elin
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 915
Senast: hhere
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 525
Senast: Linn-Nora
·
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 244
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 572
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Valp 2025
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp