Får skolan...?

att "stänga av" är inget konstigt. jag hör bra men stänger omedvetet av när jag koncentrerar mej eller när jag dagdrömmer.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Inte OK.
Nu var det kanske inte hela världen med ett hörseltest. Men jag tycker att du ska ta upp det från perspektivet att de har ett allvarligt problem med sina rutiner. (och kanske bristande kunskap bland personalen... om fler saker?) Nästa gång kan det handla om en situation där det är värre.
Så tryck mer på att de behöver kvalitetssäkra sin verksamhet än att du är förbannad för just denna incident.
Det är ungefär så jag tänker

Det är ju också så att - om jag fattat saken rätt - om föräldrar har separerat med gemensam vårdnad, så får barnet inte undersökas om inte båda föräldrarna godkänner det. Och att då skolans personal kan skicka ungen på en undersökning känns helt galet. Nu är det inte så i detta fallet, men ponera att frågan hade varit en trätofråga mellan föräldrarna, då hade det ju blivit jättefel...
För en sådan sak hade vi, på min skola, kontaktat vårdnadshavare innan. Jättemärkligt! Däremot händer det att vi skickar elever till skolsköterskan utan vårdnadshavares tillstånd men då rör det sig om att de skadat sig på något sätt. Kanske ett sår som vi inte själva kan bedöma hur det ska tas om hand. Då ringer alltid skolsköterskan vårdnadshavare sen och informerar.
Och sånt är ju helt i sin ordning, det är ju mer akut och något som behöver åtgärdas utan dröjsmål.
 

Liknande trådar

Samhälle När Tant konflikträdd krockar med tigermamman... Gymnasieungdomen skulle få åka på utlandspraktik om ett par veckor (blev tillfrågad och...
2
Svar
26
· Visningar
3 428
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 319
Senast: Tassa
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
771
Senast: LiviaFilippa
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 829
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp