Bukefalos 28 år!

favorit ask och diamant de revel

nightcrawler

Trådstartare
vad tycker ni om dessa hingstar?
vilka ston passar dom till?
hur är dom?
vad jag har sett på bilder och läst så tilltalar dom mej, men vill veta mer. kan det vara nått å ha?
 
Sv: favorit ask och diamant de revel

Hmm jag är också mycket intresserad av Favoriten, hade hoppats på att någon skulle skriva nåt...

Jag har iaf sett en Favorit-tjej, undan ett franskt sto, mycket fin, bra storlek. Sen såg jag att ett föl skulle delta nu på Riks som va ue. Quite Easy, intressant för mig då mitt sto är ue. QE. Finns dock många alternativ men hoppas att nån med egen erfarenhet vill skriva nåt här :)
Diamant tycker jag personligen inte är lika intressant rent stammässigt men det beror ju på stoet! Själv verkar mitt val ligga mellan Favorit och CiCi Senior, mkt intressant stam, passar nog eg mitt sto bättre men det var ju inte vad trådskaparen var ute efter ;)

Jag har försökt kolla hos Ask men kanske lättare att få info direkt från Eklunda, de borde ha några avkommor men vet ej.
 
Sv: favorit ask och diamant de revel

Kolla på stuteri ask egen sida de har flera bilder på avkommor där :)
Jag har bestämt mig för favorit till min treåring när hon betäcks.
 
Sv: favorit ask och diamant de revel

har en supertrevligt stoföl efter favorit ask hemma. mamman brukar ge rätt nerviga avkommor precis som hon själv är men det känns att denna lilla tös är mycket bättre i psyket. Stor är hon o det är skönt då mamman är liten. har några bilder på hemsidan länk borttagen av moderator
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: favorit ask och diamant de revel

Vad roligt att se, jag är så fruktansvärt sugen på Favorit!! Ska försöka att hålla mig för jag tänkte inte betäcka på några år men vi får se :confused:
Kul att höra om temperamentet, jag ar vart lite rädd för kombon i stammen då mitt sto är ganska "rivigt" men det bådar gott!

Lycka till i framtiden!
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 156
Senast: Fetaost
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 263
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 356
Senast: SiZo
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 307
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp