Favorit-schabrak

Victovie

Trådstartare
Som dressyrtant som satsar uppåt i hoppklasserna så är det väldigt kul det här med utrustningen - inte minst schabraken där en helt ny marknad öppnar sig!

Vilka är era Favorit-schabrak? :d
 
equiline octagon.

Ganska simpelt kommer det från equline och har 8-kantiga rutor så finns det inget som ligger bättre, är snyggare eller håller bättre. Finns både lite mer roliga varianter som de byter ut varje säsong och sedan klassiker (med eller utan bling är upp till en själv). I mina ögon är det crème de la crème of schabrak.
 
Jag älskar mina från Mias RS. Jag kanske är tråkig :o men de är snygga, stilrena och blir aldrig fula trots många tvättar.
 
Jag älskar Christina Sport när det ska vara fint.
Bra passform och massa olika fina färgkombinationer.
 
Jag gillar Spooks, Mias och Equiline bäst. Har flera fina från Christina Sport, Anna Scarpati och Schockemöhle också men är faktiskt lite besviken på hur de ser ut efter några tvättar.
 
Equiline, Back on Track, Mias RS. Även Eskadron har tunna, billiga schabrak med grym passform och kvalitet. Gillar överlag inte de tjocka klumpiga schabraken som många andra har förkärlek till:wtf:
 
Mina favoriter är Equiline -helt klart!
Sedan kommer nog Anna Scarpati, Christina Sports. Har även ett gammalt från Scapa Sports som hållt form och färg otroligt bra genom åren. Equipe gillar jag också, men de finns inte i så många roliga färger...
 
Varför ska det vara så förbaskat dyrt??
Håller med om att Equiline är klart bäst och det står ett på önskelistan. Mitt tävlingsschabrak nu är ett i marinblått och creme från Anna Scarpati.
 
Equiline (lätt att köpa begagnat) och LeMieux (passar bättre till mer framskuren sadel) är mina favoriter. Mias köper jag också på rea.
 
Föredrar också Equiline i diverse färger. Eskadrons tycker jag är så ruskigt stora och för framskurna för mina sadlar. Köpte ett Christina Sport att ha som tävlingsschabrak men blev ganska besviken. Tycker det ser sladdrigt och billigt ut, dålig passform på nåt sätt så det blir inte fler sådana för mig.
 
Jag har ett från hööks tror jag och matchande luva! Har ingen hoppbild men jag har samma i terrängen, blått med bronsiga detaljer

11822420_10153515858146797_7475416132229225001_n.jpg
 
Jag använder mest Cristina Sport och Anna Scarpati men har även lite Schockemöhle champion som jag tycker är fina. Avskyr Mias för dom är så hårda i tyget att min ena får skav av dem. Mina CS och AS är "egendesignade" och i alla möjliga färger. Klassiska färger, skrikiga färger och vissa med bling osv. :)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
1 999
Senast: Maria D
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 820
Senast: SiZo
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 680
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 146
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp