Bukefalos 28 år!

"Feber" varannan dag

TeamLundVer

Trådstartare
Jag har varit förkyld sedan oktober, inget konstigt med det då jag har barn i förskoleålder och därmed räknar med att vara förkyld t om april. 🙄 men de senaste 3,5 veckorna har jag haft, vad jag kallar, feber varannan/ var tredje dag. Dessa dagar är jag inte bara förkyld utan blir helt slut och snurrig bara av att gå ut i köket.
Börjar bli evigt trött på detta nu och sätter mitt hopp till att ngn bukare har tips på hur jag ska bli av med detta elände.

Har ett jobb med väldigt mycket möten (Som jag håller i) och som måste ställas in när det är som värst så nu börjar det ställa till lite kaos där. 😔 Jag hinner ju inte med det jag ska om jag är hemma sjuk varje vecka.

För att förtydliga: jag har en normaltemp på 35,5 (väldigt lågt, jag vet) och det jag kallar feber är morgontemp på 37,5-37,9 grader i samband med frossa och absolut ingen ork.

Någon som har lite tips på vad jag kan göra?
 
Jag tycker du ska gå in på 1177.se och skicka ett meddelande till din vårdcentral. Jag tycker det är viktigt att du får en kontakt med vården. Nu är jag inte sköterska eller läkare, men tycker det låter som du har en infektion vandrar runt i kroppen. Vilket är typ obra! Det kan ju vara något annat också, men det tycker jag att yrkeskunnigt folk ska svara på.

Vill inte skrämma dig, men min man hade liknande besvär och han hade fullt med proppar i lungorna...

/Lizzie
 
Vårdkontakt ska väl egentligen alltid tas.

Men testa och köp ett paket Kestin/Ebastin.
Det tar jag när jag känner som du. Nu är jag inne i en period när jag tar dom.
Lätt feber, trötthet, huvudvärk som en huvudvärkstablett inte lindrar, trötthet och t.o.m lite svidande muskler är mina symptom.

Funkar dom, så är det någon form av allergi, vilket i så fall kan förklara din långvariga förkylning.
Jag försökte i många årintala mig själv att jag hade sommar, host, vinter, vårförkylningar. ;) Men jag har kapitulerat. Jag är allergisk.

De månader med minusgrader mår jag bäst. Januari och februari.
 
Jag har varit förkyld sedan oktober, inget konstigt med det då jag har barn i förskoleålder och därmed räknar med att vara förkyld t om april. 🙄 men de senaste 3,5 veckorna har jag haft, vad jag kallar, feber varannan/ var tredje dag. Dessa dagar är jag inte bara förkyld utan blir helt slut och snurrig bara av att gå ut i köket.
Börjar bli evigt trött på detta nu och sätter mitt hopp till att ngn bukare har tips på hur jag ska bli av med detta elände.

Har ett jobb med väldigt mycket möten (Som jag håller i) och som måste ställas in när det är som värst så nu börjar det ställa till lite kaos där. 😔 Jag hinner ju inte med det jag ska om jag är hemma sjuk varje vecka.

För att förtydliga: jag har en normaltemp på 35,5 (väldigt lågt, jag vet) och det jag kallar feber är morgontemp på 37,5-37,9 grader i samband med frossa och absolut ingen ork.

Någon som har lite tips på vad jag kan göra?
Bästa tipset är nog att kontakta läkare för provtagning och utredning.
 
Har också låg temp och har feber när jag har 37 grader. Det tycker dock inte vården, feber är över 38 grader punkt. Väldigt intressant om du får vården att förstå att du har feber🙂
 
Har också låg temp och har feber när jag har 37 grader. Det tycker dock inte vården, feber är över 38 grader punkt. Väldigt intressant om du får vården att förstå att du har feber🙂
Jag får ju inte det så det känns helt meningslöst att vända sig dit utan detta måste jag lösa på egen hand
 
Jag har varit förkyld sedan oktober, inget konstigt med det då jag har barn i förskoleålder och därmed räknar med att vara förkyld t om april. 🙄 men de senaste 3,5 veckorna har jag haft, vad jag kallar, feber varannan/ var tredje dag. Dessa dagar är jag inte bara förkyld utan blir helt slut och snurrig bara av att gå ut i köket.
Börjar bli evigt trött på detta nu och sätter mitt hopp till att ngn bukare har tips på hur jag ska bli av med detta elände.

Har ett jobb med väldigt mycket möten (Som jag håller i) och som måste ställas in när det är som värst så nu börjar det ställa till lite kaos där. 😔 Jag hinner ju inte med det jag ska om jag är hemma sjuk varje vecka.

För att förtydliga: jag har en normaltemp på 35,5 (väldigt lågt, jag vet) och det jag kallar feber är morgontemp på 37,5-37,9 grader i samband med frossa och absolut ingen ork.

Någon som har lite tips på vad jag kan göra?

Vila
Hade liknande symptom för ett antal år sen, prover visade förhöjt CRP-värde men inte tillräckligt för att sätta in någon antibiotika eller så.
Gick över när jag såg till vara hemma tillräckligt länge och skippade träningen två veckor (tränade ganska hårt vid tillfället)
 
Jag får ju inte det så det känns helt meningslöst att vända sig dit utan detta måste jag lösa på egen hand
Jag vet inte om jag kan lita på min termometer, men den visar väldigt stadiga temperaturer över tid och och brukar ligga på 35,x Så jag misstänker att jag vore död om jag låg över 38. Så jag har slutat mäta och går på känsla. Jag säger att jag har feber, för jag KÄNNER ju att jag har det. Men jag har aldrig någonsin haft feber på en VC.
 
Jag vet inte om jag kan lita på min termometer, men den visar väldigt stadiga temperaturer över tid och och brukar ligga på 35,x Så jag misstänker att jag vore död om jag låg över 38. Så jag har slutat mäta och går på känsla. Jag säger att jag har feber, för jag KÄNNER ju att jag har det. Men jag har aldrig någonsin haft feber på en VC.
Det där känner jag också igen, är också lågtempare

När jag var inne senast (infekterat hundbett) så säger läkaren "37,8 så ingen feber" varpå jag kontrade "jo då har jag absolut feber" men fick ingen direkt respons på det

Har jag 38 är jag jättesjuk och allt över det mer eller mindre döende. Haft närmre 40 en gång och det var det värsta jag varit med om
 
Vårdkontakt i första hand!

Men min mamma brukade ta en absint shot morgon och kväll när det var "de tiderna" när vi barn var små..
Hon hävdar än att det är bästa medicinen mot baciller :yuck::rofl:
 
Jag vet inte om jag kan lita på min termometer, men den visar väldigt stadiga temperaturer över tid och och brukar ligga på 35,x Så jag misstänker att jag vore död om jag låg över 38. Så jag har slutat mäta och går på känsla. Jag säger att jag har feber, för jag KÄNNER ju att jag har det. Men jag har aldrig någonsin haft feber på en VC.
Jag har haft feber 4 ggr enligt vården. Sista gången 2014 när min son föddes. Sååå reagerade man först efter 3 dygn på förlossningen, där jag redan från början hade frossa, när den gick upp över 38. Gick sedan upp till 39,5 på kanske 15 min.
Slutade med akut snitt och antibiotika intravenöst till både mig och sonen. Han låg på neo och jag fick arytmi (?) på uppvaket.
Hade en sänka som inte var av denna värld.
 
Laktosintoleransen visade sig på det där sättet för en vän till mig vilket en uppmärksam läkare fick fram när hon var dit i annat ärende.
 
Jag har haft feber i 5 år. Det kommer fortfarande då o då men inte lika ofta sen jag kopplade ihop det med en allergi (som läkaren inte trodde på).
 
Vilket märkligt och undervisande svar..? Som att jag inte skulle veta det :D
Det lät på ditt svar att feber är något fast och orubbligt, när det inlägg du hade svarat på antydde just att vården verkar vara av uppfattningen att det aldrig kan vara feber annat än om kroppstemperaturen är över 38 grader. Så jag tolkade som att du höll med om att det inte kan vara feber under 38 grader. Och mitt svar, kopierat från 1177, verkar ju motsäga att det måste vara över 38, även om det generellt (dvs undantag finns) kan anses.

Rörigt nu, men är trött och orkar inte formulera mig bättre.
 
Det lät på ditt svar att feber är något fast och orubbligt, när det inlägg du hade svarat på antydde just att vården verkar vara av uppfattningen att det aldrig kan vara feber annat än om kroppstemperaturen är över 38 grader. Så jag tolkade som att du höll med om att det inte kan vara feber under 38 grader. Och mitt svar, kopierat från 1177, verkar ju motsäga att det måste vara över 38, även om det generellt (dvs undantag finns) kan anses.

Rörigt nu, men är trött och orkar inte formulera mig bättre.

Vi i vården anser generellt att 37,5-37,9°C är subfebril och ≥ 38,0°C är febril. Givetvis tittar man också på patientens allmäntillstånd men de allra flesta (allvarliga) infektioner manifesterar sig med feber.

För övrigt förstår jag inte riktigt hur 1177:s text gick stick i stäv med mitt svar men jaja.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 027
Senast: manda
·
Äldre Nu är goda råd kanske inte så dyra men kärringen är förbannad. Lång historia kort. Jag och exman bygger hus på min släktgård -97. Åren...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 352
Senast: Korven
·
Övr. Hund Jag har en schäfer kille som är dryga fem och en halv månad, och som jag haft sedan 8 veckor, men har följt och hälsat på honom sedan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
13 141
Senast: WildWilma
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 492
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp