Bukefalos 28 år!

FEI World Endurance Championship 2008

Sv: FEI World Endurance Championship 2008

Svårt att veta om det sänds i nutid. .Men såg nyss Anneli. Såg ut att ge sig iväg på slinga 3.
 
Sv: FEI World Endurance Championship 2008

jag är så nyfiken på hur det går!! och som du sa så är endurance.net inte tillräckligt snabba med uppdateringarna för oss som följer det här hemma;)
 
Sv: FEI World Endurance Championship 2008

Ja, det är så spännande! Men man blir otålig och vill se aktuell ställning.. Svårt att slita sig från detta och få något vettigt gjort:crazy:
 
Sv: FEI World Endurance Championship 2008

Om man tittar på "Rider GPS" i vänstra menyn så ser man Annelis position på bana 3 nu..
 
Sv: FEI World Endurance Championship 2008

Alla ryttare nu ute på slinga 3 och de första går just nu in i gate efter slinga 3.
Efter gate 2 är 27 ekipage uteslutna, dvs 100 kvar på banan.
 
Senast ändrad:
Sv: FEI World Endurance Championship 2008

Anneli väntas in till grind 3 01.00 lokal tid. det innebär 18.00 hos oss) Snittar 13,5km/h. (12km/h är krav för grind stängning.)
 
Sv: FEI World Endurance Championship 2008

Om man kollar "Detailed information" länken (ovanför resultatlistorna) så ser man att i gate 1 hade start nr 2 20min och 55 sek för inpulsning. Har de längre inpulsningstider än vanligt? Han borde ju varit utesluten annars?
 
Sv: FEI World Endurance Championship 2008

OK, tv sa precis att man har 30 min på sig att pulsa in...

Ledaren (Maria Mercedes Alvares Ponton - från Spanien) har gjort slingorna i följande tempon:
slinga 1. 2.045km/h
2. 17,56km/h
3. 19,44km/h och hon travar upp nu...
 
Sv: FEI World Endurance Championship 2008

Hurra även jag kom in. Men varför i herrans namn rider de så stor del av sträckan i mörker? Att man startar i gryning och att de sista kommer i mål när det är mörkt, det kan man ju förstå. Men så här? haha jag såg en häst som hade blinkande röd lampa i rumpan. Det vore väl något istället för rosett.
 
Sv: FEI World Endurance Championship 2008

Det är väl för att det är mycket svalare på natten?
 
Sv: FEI World Endurance Championship 2008

Oj, jaha då förstår jag. Har ju läst Annelis blogg och det har ju varit jättevarmt på dagarna och pannlampan har jag förstått varit en viktig pryl, men nu begriper jag hur viktig.
 
Sv: FEI World Endurance Championship 2008

De rider på natten pga. värmen.
Fortsätt att rapportera sitter på jobbet och tv funkar inte här på denna dator.
 
Sv: FEI World Endurance Championship 2008

Hon verkar, enl GPS:en, vara inne i grind nu.. Slinga 3 avklarad alltså..
 
Sv: FEI World Endurance Championship 2008

knapp
Ser ut som hon inte är inne i grind 3 än, enligt listan... har hon ridit lite långsammare tro då dom trodde hon skulle vara i grinden vid 18.00 (för oss då)
 
Sv: FEI World Endurance Championship 2008

oj såg inte att du hunnit skriva;)
 
Sv: FEI World Endurance Championship 2008

Oj detta är ju jättespännande!
Jag har fått fram både live videon och gps-kartan nu! Detta vore något att ha på tävlingarna här hemma i stället för att sitta hemma och vänta på telefon när man inte är på plats;)


Håller tummarna så klart.
 
Senast ändrad:
Sv: FEI World Endurance Championship 2008

oj oj oj vad spännande detta är...!!!
Tänkte bara kika in lite lätt på Annelie och Nowators hemsida för att se om det fanns någon info... och sen hamnade jag på både live-sändningar och GPS-positioner... och här, såklart! Kan inte slita mig!!! :laugh:

Håller så många tummar jag bara kan för dem!!! :bow:
 
Sv: FEI World Endurance Championship 2008

Ryttare 122 har gått ut på slinga 5 och hon låg bakom Anneli i förra grind?
 

Liknande trådar

D
Distans Jag har ikväll skickat nedanstående öppna brev till SvRF och media: Öppet brev till: Bo Helander, SvRF's förbundsstyrelses...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
16 893
Senast: mahlmt
·
Trav Äntligen börjar det hända något! STC:s montéserie 2009 ökar till 84 lopp 090209 kl 13.30 STC:s uppskattade montésatsning 2008...
Svar
3
· Visningar
1 139
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 112
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp