Bukefalos 28 år!

Fel namn på utrustning *roligt*

Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Varför jag reagerar var för att det var en annan tråd för några år sedan som togs bort helt efter att TS lagt ut en annans annons från hastnet, precis som du gjorde. Men det kanske är skillnad på annonser å annonser :confused:. Aja, skit samma..
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Något som gör mig galen är att Horze har döpt en halsförlängare/gummisnodd till chambon. :eek: Det är så fel att det sticker i ögonen när jag ser det! Jag mailade till Horze och påpekade felet, men nej, de har rätt namn och alla andra har fel.... :grin:
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

*Kl*

Och börjes Liverpool bett med tung frihet -Jag visste inte att frihet kunde vara tungt x')
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Något som gör mig galen är att Horze har döpt en halsförlängare/gummisnodd till chambon. :eek: Det är så fel att det sticker i ögonen när jag ser det! Jag mailade till Horze och påpekade felet, men nej, de har rätt namn och alla andra har fel.... :grin:

:eek: Va?? Hur 17 kan de kalla en halsförlängare för Chambn? Det ÄR ju inte en Chambon. Undrar varför de vill göra så
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Skojig tråd! :D

Bjuder på ett alldeles eget framtaget ord för benlindor, vilket jag använde pinsamt länge tills någon snäll människa påpekade för mig att det va inte rätt. Rätt ord: Lindor- Mitt ord: Bindor :P

Hahah, känner hur det hettar i öronen och kinderna fortfarande :rofl:
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Så vitt jag vet så är reglerna att man inte får länka. Vilket jag inte gjort. Står inte heller var annonsen är tagen ifrån.
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

kl


En av mina favoriter är "levande föl avgift", ganska många hingstar som har såna...:crazy:


haha, och alla sadlar som passar både ponny, arab och kallblod, men som saknar stl!!


hittade en annons i vanliga dagstidningen "sadel köpes. max 150 kr". jaha... undrar om dom missade en nolla.. eller kanske två, (och ska kanske skriva vilken stl man efterfrågar!!) :-)
 
Senast ändrad:
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Skojig tråd! :D

Bjuder på ett alldeles eget framtaget ord för benlindor, vilket jag använde pinsamt länge tills någon snäll människa påpekade för mig att det va inte rätt. Rätt ord: Lindor- Mitt ord: Bindor :P

Hahah, känner hur det hettar i öronen och kinderna fortfarande :rofl:

Hahaha kom att tänka på när jag och några vänner gick och pratade om vad vi nyligen köpt för utrustning till våra hästar varpå jag säger att jag köpt nya "fleecebindor", en kompis började asgarva och jag fortsatte att babbla på utan att fatta vad det roliga var, sen kom jag på vad jag precis sagt :D
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

*kl*
Språkfascist som jag kan vara ibland så stör det mig något otroligt varje gång jag ser särskrivningar. Till exempel har jag sett alldeles för många annonsrubriker (och annonstexter) i stil med "Super fin häst", "Super söt 3-åring" osv. Jag börjar befara att det blivit en standard att särskriva så snarare än ett undantag.

Hur som haver, varje gång jag ser något sådant kan jag inte låta bli att undra om de månne har glömt ett frågetecken i meningen. Och direkt därefter grips jag av en otrolig lust att maila annonsören och fråga: "Jag vet inte. Att supa är väl inte lagligt för treåringar? Och fina individer smuttar väl på drickat?". Hittills har jag lyckats tygla mig men en vacker dag...
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

*kl*
Språkfascist som jag kan vara ibland så stör det mig något otroligt varje gång jag ser särskrivningar. Till exempel har jag sett alldeles för många annonsrubriker (och annonstexter) i stil med "Super fin häst", "Super söt 3-åring" osv. Jag börjar befara att det blivit en standard att särskriva så snarare än ett undantag.

Hur som haver, varje gång jag ser något sådant kan jag inte låta bli att undra om de månne har glömt ett frågetecken i meningen. Och direkt därefter grips jag av en otrolig lust att maila annonsören och fråga: "Jag vet inte. Att supa är väl inte lagligt för treåringar? Och fina individer smuttar väl på drickat?". Hittills har jag lyckats tygla mig men en vacker dag...

:bow: Hatar också särskrivning.:devil: Det verkar har blivit högsta mode eller nåt för det dyker upp överallt. Till och med i tidningar. Journalister borde ju veta hyfsat bra hur man använder svenska språket. Hoppas detta elände försvinner. Något för svenskalärarna att bita i.
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

kl


hittade en annons i vanliga dagstidningen "sadel köpes. max 150 kr". jaha... undrar om dom missade en nolla.. eller kanske två, (och ska kanske skriva vilken stl man efterfrågar!!) :-)

Kanske den skulle användas som leksadel, sålde en sadel för 200 till en tant vars dotter hade en trähäst i en box i garaget.
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Rubrik i ett reklammail jag fick för några dagar sedan: "Världens lättaste sadelhjord".
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Eller så kan man respektera denna funktionsnedsättning än att säga, det finns ju stavningsprogram!

Självklart kan man slinta på tangenterna, det gör jag också. Men jag kollar innan jag skickar att jag stavat rätt, det kan inte en med dyslexi. Samt att oftast skäms dom för att tala om sin funktionsnedsättning, hur ska dom då VÅGA be någon att läsa igenom vad dom skrivit?

OT

Jag känner också många med dyslexi, och de använder rättstavningsprogram eller ber folk kolla igenom texten om det är nåt viktigt som ska skrivas, t.ex. annonser, "officiella" brev och texter osv. Ett par av dem är dessutom mycket irriterade på "forumpoliser" som ska försvara dem i vått och torrt, som om de inte kan tala för sig själva eller kräver specialbehandling. De ser inte sig själva som handikappade och blir stötta av att behandlas så - inte av att nån reagerar på deras stavning. Å andra sidan är det ingen av mina bekanta som skäms för sin dyslexi heller.

Personligen orkar jag sällan titta närmare på en annons eller foruminlägg där det är stavat helt åt skogen, det inte finns styckeindelning, benämningar är fel osv. Lite får man anstränga sig för att bli tagen på allvar och/eller få seriösa spekulanter att bli nyfikna.
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

:eek: Va?? Hur 17 kan de kalla en halsförlängare för Chambn? Det ÄR ju inte en Chambon. Undrar varför de vill göra så

Ja man undrar ju... jag beställde ovetandes om detta när jag beställde just en chambonnär en kompis ändå skulle beställa därifrån... gissa om jag blev besviken när jag insåg att de inte alls hade skickat fel... Om nån har ett bra alternativt användningsområde för en gigantisk gummisnodd så hojta till :P
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Reklamera! Säg att du beställt en chambon och fått en halsförlängare "det måste ha blivit nåt fel". Även om dom tycker att dom inte döpt saker fel så kan man påpeka att man känner sig lurad och vill ha det man beställt och sen referera till valfri teoribok för barn.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 540
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 828
Senast: Rie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 488
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 770
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dräktig eller ej?
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp