Bukefalos 28 år!

Fel namn på utrustning *roligt*

Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

*kl*

Kliniksadel hittade jag i en webshop. Är det en sadel som kan göra hältutredningar?:angel::D
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

kl

På tradera fanns/finns det ett träns med ett sk. os pannband. Jag mejlade säljaren och frågade om det var ett otto schumacher. Nä det var det ju inte.

Undrar om hon tror att os betyder bling bling?:D
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

ett annat gräsligt fel är alla "chipsmärkta" hästar. Har de estrella eller olw i halsen?

Vissa rasförbund har dessutom denna felskrivning på sina hemsidor/pass.
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Ja du vet istället för att spruta benen eller göra böjprov rider man några varv med denna magiska sadel! :rofl::rofl:
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

KL

Men vad är alla dessa pollar som man kan läsa om både här och där?
Jag har en pålle jag.
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Såg en chambong på blocket för ett tag sedan. Exakt vad är en chambong? xD
Sen har vi alla konstiga stavningar på Schabrak, Fleece och valack!
Jag är även allergisk mot när de skriver Sadlen och Trenslet i annonser

Caduz:)
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Jadu, kanske menade chambon :grin:

Sen alla dessa "komplett träns - bett medföljer ej" :D
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

drar upp denna tråd igen.

såg idag på annons en som ville köpa hjälptyglar men ej till HOCKEYPRISER :rofl: Skulle ridsportens hjälptyglar vara dyrare i hockeyvärden tro?
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Och alla dessa Tretonstövlar, låter lite tunga tycker jag :o
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Såg även ett shire rambo täcke på annons för ett tag sedan. Täcket på bilden såg inte ut att ens vara i närheten av varken ett shire eller ett horseware! Jag tycker att det är konstigt att folk har så lite koll på vad det är de äger! Eller är det bara jag som är konstig som har stenkoll på vilka märken och modeller jag har.
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Knapplån


Fronturutlastning... :o

(En frontur, två fronturer, den fronturen, de fronturerna etc. Eller hur skulle det bli?)
 
Senast ändrad:
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

*fel knapp*

Jag såg nyligen en annons på "benskydd" - det var shortchaps...
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

*kl*
Bara för det var man ju tvungen att kolla lite annonser :D.....
Hittade två lite roliga saker.
En martingalle, dessutom på en ridshops internetbutik? huh :confused:
Och minst två stycken Stübben siegfrid. Ja, alla borde ha rätt till en fridfull sadel :bow:
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Såg även ett shire rambo täcke på annons för ett tag sedan. Täcket på bilden såg inte ut att ens vara i närheten av varken ett shire eller ett horseware! Jag tycker att det är konstigt att folk har så lite koll på vad det är de äger! Eller är det bara jag som är konstig som har stenkoll på vilka märken och modeller jag har.

Ja, speciellt när man bemödar sig att skriva ut ett så exakt modellnamn, då utgår man ju från att folk har koll, liksom.

Det vore mer förståeligt om någon satte ut en annons på "vintertäcke, 100:-", och det visar sig vara ett Rambotäcke värt minst 5 gånger mer. :D

Att bara rycka några fina märkesnamn ur luften ger ju ett väldigt oseriöst intryck...
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

KL

Kunde inte låta bli att dra upp den här gamla tråden... Hittade precis en annons om en ponnysadel som ska säljas:

"ponnysadel för småbarn med en uggla att hålla sig i."

Men på bilden syntes ingen uggla... Jag som hade förväntat mig att det ingick en fågel! ;)
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

:rofl: Den annonsen såg jag också!

KL
Att ingen nämnt de "bomblösa" sadlarna som det annonseras om ibland. Visst, det är väl bra att det finns sadlar utan bomber i men... :D
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Jag hittade en annan sadel som var helt omöjlig att ramla av med! Det tycker jag verkar som en riktigt bra sadel. Får man pengarna tillbaka om man lyckas ramla av ändå, tro? :D
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

kl

Ett bukastäcke på bilden. I annonsen står: säljer ett täcke av märket bukefalos...
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 540
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 828
Senast: Rie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 488
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 770
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp