Bukefalos 28 år!

Fel namn på utrustning *roligt*

Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

hittade en sadel som var en stübbensadel enligt säljaren men på bilden var det en pinto sadel.
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Iofs inte fel namn på utrustning, men hittade en annons häromdan som måste varit skriven i Google Translate eller nåt. En frieser under kategori B :)

32868555.jpg






Såg även en annan annons med en bild som fick mig att undra i vilket ridhushörn ryttaren låg och dammade?

32868551.jpg


För visst kan man löshoppa med sadel, men brukar man inte åminstone dra upp stiglädren då? ;)
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Jag läste en rolig annons på hästnet häromdagen. Det var en äldre åkvagn och det stod "ej kuksbock och har aldrig varit på den".
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Tack för dagens garv :bow:! däremot vet jag inte om det är ok att lägga ut annonser såhär på forum (även fast det inte är din annons) och även fast de är roliga. Tror de strider mot reglerna. Eller?
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

När man tagit bort all identifiering borde det väl vara ok att lägga ut den? :confused:
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

KL

Visserligen inte utrustning men i ett kontrakt hade säljaren skrivit "X bockar av folk när han är missnöjd med ngt och all ridning bör ske efter noga övervägande och endast om man känner sig säker på att han är på bra humör."
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Visserligen inte något med namn att göra men jag slutar aldrig förvånas över hur många som säljer pelhambett som ligger upp och nervända på bilderna. De förekommer även på bilder där det ligger andra rättvända saker bredvid så det är inte bara en klantig fotograf...
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Samma sak med pessoabett (tänker på dem med dubbla ringar nedtill).
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

KL

Visserligen inte utrustning men i ett kontrakt hade säljaren skrivit "X bockar av folk när han är missnöjd med ngt och all ridning bör ske efter noga övervägande och endast om man känner sig säker på att han är på bra humör."

:eek::rofl::rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Kul tråd att spy galla över folk som kanske har skrivsvårigheter med stavning :mad:

Nu har jag själv inga svårigheter med detta, men känner flera som faktiskt har väldigt jobbigt med stavningen och OFTA får höra kränkningar huruvida dom stavar. Ska det behöva finnas en tråd där man trycker ner personer med dyslexi också?!

respektlöst...
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Kul tråd att spy galla över folk som kanske har skrivsvårigheter med stavning :mad:

Nu har jag själv inga svårigheter med detta, men känner flera som faktiskt har väldigt jobbigt med stavningen och OFTA får höra kränkningar huruvida dom stavar. Ska det behöva finnas en tråd där man trycker ner personer med dyslexi också?!

respektlöst...

Handlar ju knappast om det. Det finns stavningsprogram och vet man att man har svårigheter med stavning kan man alltid be andra läsa igenom annonsen man ska lägga ut. Sen kan alla slinta på tangenterna.
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Eller så kan man respektera denna funktionsnedsättning än att säga, det finns ju stavningsprogram!

Självklart kan man slinta på tangenterna, det gör jag också. Men jag kollar innan jag skickar att jag stavat rätt, det kan inte en med dyslexi. Samt att oftast skäms dom för att tala om sin funktionsnedsättning, hur ska dom då VÅGA be någon att läsa igenom vad dom skrivit?
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Och tråden handlar ju dessutom mestadel om fel benämning, inte om stavning.
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Kl*
Något som Jag kan reta mig på är folk som säger tex: Hästen gillar att rida.. Eller hästen ska ut och rida..
Vadå Rida? Ridas möjligen :crazy:
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

*KL*
Såg nyss en annons på blocket om en "jette snygg appaloser" Undrar vad den hästen är bra på :-p
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Hade jag länkat till sidan så kanske, men det gjorde jag inte. Har ju inte ens nämt vilken sida det är hämtat från.
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

MÅNGA har även tryckt på stavfel. Då kanske man ska hålla sig till det tråden är till för, benämning då?

Stavfel och fel namn går ju ihop ofta..

Varför störa sig så på en harmlös tråd.. Kvittar väl om personerna har dyslexi eller bara inte kan stava till vissa ord, eller har slint på tangenterna.. Det ska man väl kunna le åt.

Man behöver inte ha dyslexi bara för att man skriver rottweiler som rottwailer, welsh som welch, särskriver, eller dylikt. Ofta skriver folk som det låter eller gissar , och det behöver absolut inte ha att göra med att de har skrivsvårigheter.
Jag har stött på många konstiga stavningar från människor UTAN dyslexi. Mitt eget namn till exempel, får i princip alltid bokstavera det om någon ska skriva det, ofta stoppar de bla. in bokstaven I , i namnet trots att det inte ens uttalas med ett I.


Dessutom så låter de flesta inlägg ngt i stil med "jag stöter många gånger på folk som stavar ***** fel" och inte "Anna Andersson i från Skara skriver si och så"
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 539
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 828
Senast: Rie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 481
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 767
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp