Trissa

Trådstartare
Snart har de grävt färdigt med fibern här, och vi ska välja leverantör i djungeln... Ni som har fiber, vad har ni för leverantör och abonnemang? Är du nöjd eller missnöjd?
 
Vi har Telia, tror det är 100/10 (????), alltså 100 ner och 10 upp. Jag bor i en bostadsrätt och vi är 18lägenheter, varje lägenhet har sitt abonnemang och vi har tv via det också. Abonnemanget är inbakat i avgiften och vill man göra justeringar (typ fler kanaler) fixar telia det och skickar en separat faktura till den lägenhetsinnehavaren. Jag är supernöjd, krånglar aldrig och är aldrig segt.
 
Min fiberförening (vi grävde själva, med medel från länsstyrelsen och Post- & och Telestyrelsen) har gruppavtal med ComHem.

Ta inte dem! Krångliga, väldigt dataomogna och stelbenta. Lämnar olika besked på frågor beroende på vem som svarar. Jag kan göra listan hur lång som helst.
 
Jag har haft Bahnhof tidigare. Mycket nöjd!

Jag har numera Com Hem och det är inget jag ens önskar min värsta fiende. Inkompetenta, kundtjänst som ljuger för en och en support som är mer intresserad av att sälja TiVoskiten än att lösa ens problem. Internet ligger ofta nere och teknikern slänger på luren i örat på en.

Jag drog det så långt att jag hotade med en civilrättslig tvist innan jag ens fick prata med en ansvarig/chef. Småtupparna på kundtjänsten gillar att kalla sig själva för "ansvarig" trots att dom inte har några befogenheter alls = dom ljuger.

Jag hatar Com Hem innerligt. Inte ogillar starkt, utan jag verkligen hatar dom. Om dom någonsin går i konkurs så kommer jag korka upp en flaska skumpa, dra fram ostronen och sätta på mig min bästa klänning.

Hatar.
 
Vi har Telia 100/100, TV med tvilling abonnemang och IP-telefon
Efter inkörningsproblemen första månaderna så funkar allt bra, bra support som hjälper till
Man lär sig snart att om något krånglar startar man om utrustningen och vips så funkar allt igen
Vi var pilotområde för Telia med fiber till villa
 
Vi har Telia 100/100, TV med tvilling abonnemang och IP-telefon
Efter inkörningsproblemen första månaderna så funkar allt bra, bra support som hjälper till
Man lär sig snart att om något krånglar startar man om utrustningen och vips så funkar allt igen
Vi var pilotområde för Telia med fiber till villa
Vad var det för inkörningsproblem? Telia kommer dra in fiber i vårt hus framåt sommar/höst och jag vet att de tidigare varit krångliga med min mamma när de grävde telefon dit. Är lite nyfiken på vad jag kan vänta mig innan det rullar så att säga, om man ska ha en back-up med usb-sticka i början?
 
Vi har telia, oftast inget krångel (förutom någon dag när de blev ddosade tror jag?), min pappa är fibergubbe och har varit i 40 år och han säger att telia är bra. Så jag litar på det. ;)
 
Jag tror att de flesta fungerar bra när allt är OK.

Det kritiska är om det blir problem - hur man bemöter kunder och hur intresserad man är av att hjälpa till. I det har Comhem varit bedrövliga i vår bygd. Krångel. Felaktiga fakturor, olika besked på samma fråga beroende på vem man fick tag på i supporten, plötsligt byte av telefonnummer utan att berätta det (inte konstigt att telefonen var tyst när jag hade ett nummer jag inte ens visste om själv...)

Listan på underligheter och nonchalans från ComHems sida är oändlig.

Jag skulle aldrig frivilligt vara kund hos dem. Men idag är gruppavtalet så mycket billigare att det kostar för mycket att byta till någon annan.
 
Jag har fiber via en lokal leverantör, och jag är så nöjd! Fungerar hur bra som helst, det har hänt någon enstaka gång att det har krånglat men då har jag bara låtit det vara strömlöst i en timme och sedan har det fungerat igen. :)
 
Jag har Telia. Kan dock inte välja bolag, utan fibern vi har är Telia. Funkar bra, men upplever dem som dyra ibland och svårt att kunna skräddarsy till det man vill ha. Men funkar bra, så det är möjligt att jag hade valt Telia även om jag fått välja (har tv via Telia oxå på fiber). 10/10 har jag. Räcker bra för mig.
 
Vi har telia och det fungerar bra. Vi har 10/10 och det räcker gott och väl. Det var problem vid något enstaka tillfälle i början men sedan har det inte varit några problem, inte ens när "alla" telias abonnenter hade problem hade vi några störningar. Det jag är missnöjd med är att föreningens styrelse lovade betydligt mycket mer än vad de sedan höll. De lovade att det skulle bli billigare med fiber inklusive tv än vad vi tidigare hade betalat för enbart IPtelefoni och bredband men eftersom någon i styrelsen inte gillade telia så tecknades inget gruppabonnemang och då blev det istället mer än dubbelt så dyrt.
 
Tillägg: Vi har 100/100 och vill inte ha mindre. Vill ha mer, och har anmält till nätägarem att vi vill att dom ska öppna 1000-linan. Vi fick prova på den i 2 månader innan dom fick ordning på strypningen :p.
 
Gruppavtal innebär att vi alla måste ha samma. Dvs jag är tvingad atg betala för TV fast jag inte äger någon. Men när jag kollar med andra leverantörer så är det så dyrt att jag kan leva med TV-avtalet ändå.

Det är lite konstigt att jag kan ha 100 in, telefoni och TV för 350 kr/mån i gruppavtal men måste betala det dubbla för bara internet och telefoni hos andra. Väcker frågor om prissättning och hur aktörerna jobbar gentemot varann.
 
Vi har Tyfon och det har fungerat felfritt, har dock bara haft fiber i någon månad. Skulle tagit Bahnhof, men de kunde inte koppla in samma dag som vi fick fibern inblåst så vi valde bort dem.
 
Vi har Riksnet 250/100. Och jag är som ett barn på julafton efter att ha suttit på ett osäkert mobilt bredband på typ 1/0,8 (bor i skogen :D ).

Nu kan jag ladda upp mina träningsfilmer (tar nu i genomsnitt 5 minuter att ladda upp filmer som förut kunde ta över 4000 minuter....) samtidigt som jag surfar och kollar på Netflix, samtidigt som min man streamar film på sin dator, laddar ner spel och spelar online :banana:!!
 
Jag ska snart välja, jag också. Jag tror jag kommer att välja Bahnhof eller Tyfon. Trivs jag inte med dom så är det ju enkelt och smidigt att byta leverantör. =)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som inte har fiber eller liknande, vad har ni för bredbandslösning och hur fungerar den? Jag behöver kunna jobba hemifrån, med...
2
Svar
20
· Visningar
898
Senast: Angel
·
Relationer Om ni ser att någon har ett hårstrå (eller en fiber eller nåt) på sin mat, vad gör ni då? Om någon har en krage som är knögglig - vad...
Svar
9
· Visningar
813
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
536
Senast: swemale
·
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 949
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp