Fiffiga lösningar på små utrymmen?

lady_mike

Trådstartare
Min hall är 160 cm bred och 170 lång. Det finns en dörröppning åt alla håll. Mitt emot ytterdörren är badrummet och sen kök åt höger, vardagsrum åt vänster. Ena väggen har ett element så där har jag några krokar för vinterns blöta kläder.
Längs andra en hatthylla med krokar för jackor. Men inget att ha skorna i som passar in. Men då det hänger flera jackor där känns det som att man bara kan stå en i taget i hallen.. Olämpligt i en familj på 4 personer.
Finns det höga och smala skohyllor? Inte längre än 75 cm. Blir galen snart på att snubbla på alla skor. Har en tillfällig hylla men den är inte lämplig i längden och får inte in alla skor som behövs vara där.

Jag har tack och lov en till hall som används som grovingång. Tyvärr är den ännu sämre i utrymme men där kan vi iaf stänga dörren och "gömma" kaoset när vi har gäster:o.. Där hänger alla våra vinterkläder och likvärdigt..

Badrummet har samma mått. Kommer säkert behöva ändra där oxå och lämnar därför tråden öppen för råd om den i framtiden..
 
Sv: Fiffiga lösningar på små utrymmen?

Skoskåp kanske?
Finns ju i allt från plast till mer träiga material på t.ex. IKEA. Borde vara lagom i bredd och är inte speciellt djupa. Går att ha flera på höjden.

Jag har i plast. 3 på höjden i vår jättesmala hall. De rymmer väldigt många par när det är tal om nättare skor, och typ 3 par grövre skor/skåp.
 
Sv: Fiffiga lösningar på små utrymmen?

Vi köpte Malm sängbord på IKEA som vi satte handtag på. Så har vi 3 st på raken. Det blev 6 st lådor. Sambon har två, jag har två, hundarna har en och så har vi en till reflexer mm. Man får plats med typ 4-5 par skor i lådan om man inte är så noga utan bara slänger ner dem. Vill man ha dem ståendes bredvid varandra så får det plats 3 st typ.
malm-byra-med--lador__0132191_PE286971_S4.JPG


Ovanför det har vi andra skåp som vi satt en stång på så vi hänger upp alla ytterkläder. Kan ta kort ifall du vill.
 
Sv: Fiffiga lösningar på små utrymmen?

Strings tidningshyllor går utmärkt att ha som skohyllor! Tar inte så mycket plats och går att pussla ihop så att det passar utrymmet bra.
 
Sv: Fiffiga lösningar på små utrymmen?

Hur långt går den ut från väggen? Nästa problem som jag borde ha nämnt är att den max får sticka ut 30 cm och då är det nästan för långt:nailbiting:... Jag köpte hänghyllor till badrummet men flyttade dem till hallen och det funkar hyffsat förutom att de redan är trasiga och nu riskerar barnen att sticka sej på stålpinnarna som kravlat sej ur tyget..
Men dom tar plats från jackorna vilket skapar problem där.

Det va väldigt galen planering i det här huset. Vi ska göra en helt ny hall så småningom. Men det är tyvärr något som planeras om 10 år tidigast:cautious:
 
Sv: Fiffiga lösningar på små utrymmen?

Tror jag har samma som Feathercloud pratar om, sånnahära:

trones-skoskap-forvaring__0092889_PE229606_S4.JPG


Tar verkligen ingen plats alls och sväljer otroligt mycket "krafs". Själv har jag skor i en låda, hundgrejjer i en och mössor/vantar i en. Går dessutom att skruva upp på väggen om jag inte minns fel. På bilden är det 3 lådor staplade på varandra men det går lika bra att ha dem på andra sätt :) Enda nackdelen är att det kan bli lite tätt så att sätta en vante eller något ivägen så att lådan inte stängs helt kan vara bra om man stoppar ner något fuktigt ;)
 
Sv: Fiffiga lösningar på små utrymmen?

Vart köper man dom??? Dom där skulle passa in helt perfekt!!!!:up:
 
Sv: Fiffiga lösningar på små utrymmen?

Jag har det här skåpet:
skar-skoskap--fack__0092404_PE229664_S4.JPG


Måtten är följande:
Bredd: 49 cm
Djup: 19 cm
Höjd: 153 cm

Är mycket nöjd! Går in två-tre skor i vuxenstorlek i varje låda :)
 
Sv: Fiffiga lösningar på små utrymmen?

Tack snälla ni :) Dom va så lämpliga att jag kommer köpa flera även för vår grovhall!!
Ikea får besök snarast :D

Btw så hade jag nog sprattelgumman (min dotter) i knät när jag läste så jag missade att det redan stod Ikea.. Hrmm :o
 
Senast ändrad:
Sv: Fiffiga lösningar på små utrymmen?

Dom är kanon! Vi har som sagt i hallen, men de funkar precis lika bra för förvaring i stallgången där jag inte vill ha en massa utstickande saker. Gömmer benskydd och reflexer, och blir en liten praktisk avställningsyta med kant ovanpå. Perfekt!
 

Liknande trådar

Hemmet I gamla hallen (numera i en korridor mitt i huset) sitter hatthylla och stänger att hänga jackor på fortfarande kvar i ett litet utrymme...
Svar
6
· Visningar
3 137
Senast: Bleuh
·
Hemmet Det här är vår hall. Numer råder det kaos, då huset vi bor i från början bestod av två lägenheter med liten hall, trapphuset var bara...
Svar
5
· Visningar
1 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp