Fika till 8-10 personer.

Muffins Går ju att göra oändligt med varianter. Amerikanska cookies med choklad är också gott och enkelt :)
 
Behöver tips och gärna recept på något gott att bjuda på. Vanlig tårta går bort då vi inte ska fira något,likaså kladdkaka då det är alldeles för tråkigt.

Jag tänker mig typ nån rulltårta,bullar,och nån kaka. Rulltårtan kan bytas bort mot något annan på samma nivå,men jag har sååå dålig fantasi.

Så,in med idéer på rulltårta eller liknande,och några goda kakor. :D

Semmelwrap!
 
Behöver tips och gärna recept på något gott att bjuda på. Vanlig tårta går bort då vi inte ska fira något,likaså kladdkaka då det är alldeles för tråkigt.

Jag tänker mig typ nån rulltårta,bullar,och nån kaka. Rulltårtan kan bytas bort mot något annan på samma nivå,men jag har sååå dålig fantasi.

Så,in med idéer på rulltårta eller liknande,och några goda kakor. :D

Cheesecake, finns en med ingefära och mango som är suuuupergod, recept finns på google:)
 
Ingredienser:
Kaka:
Glasyr:
Gör så här:
Sätt på ugnen på 200°C.

Smält smöret. Klä en långpanna eller en ugnsform, ca 25x35 cm med bakplåtspapper.

Vispa ägg och socker pösigt, använd gärna elvisp. Blanda i vaniljsocker, salt och kakao. Blanda i vetemjöl och det smälta smöret och rör till en jämn smet.

Bred ut kakan i långpannan med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i 200°C i 15 minuter. Gör under tiden kokostoscaglasyren i en kastrull.

Häll kokosflingor, sirap, socker, grädde och smör i en kastrull och sätt på plattan på medelvärme och rör om när smöret smälter så det blir en jämn smet. Låt sedan koka upp och låt det sjuda ca 5 minuter.

När kakan är klar och uttagen från ugnen, bred på glasyren och grädda ytterligare 10 minuter i ugnen tills kakan fått fin gyllenbrun färg.

När kakan svalnat, skär kakan i fyrkanter med en vass kniv.

Hittade receptet på nätet! :D

Den där är fantastiskt god. Benämnd som Falsk Toscakaka av personen jag fick receptet av.
 
Behöver tips och gärna recept på något gott att bjuda på. Vanlig tårta går bort då vi inte ska fira något,likaså kladdkaka då det är alldeles för tråkigt.

Jag tänker mig typ nån rulltårta,bullar,och nån kaka. Rulltårtan kan bytas bort mot något annan på samma nivå,men jag har sååå dålig fantasi.

Så,in med idéer på rulltårta eller liknande,och några goda kakor. :D

För mig (som sannerligen inte är någon mästerbagare) så hade jag gjort den här äppelkakan med färdig pepparkaksmix och hyvlat smör ovanpå. Ytterst lätt att göra och fantastiskt god!
 
Njaej,men det är gott! :p:angel:

Åh jag glömde ju svara! ;)

Jag hade säkert plockat ihop typ olika typer av bröd, ostar, oliver, fikonmarmelad, apelsinmarmelad, honung. Kanske gjort eget knäckebröd. Gjort lite olika plockmatsgrejer mer, där man ändå får samma känsla av att äta samma mat tillsammans, sträcka sig efter mer och ta en bit till :) Kanske en paj. Eller matmuffins. eller en focaccia.

Men sen äter jag ju inte gluten och blir sjukt trött överlag av söt fika, så det är inte så konstigt kanske ;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 370
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp