Bukefalos 28 år!

Filmer från helgens agilitytävling

Kissing Spine

Trådstartare
Igår var det dags för sommarveckornas höjdpunkt- tävling :D. Min klubb i Uppsala anordnade tillsammans med Märsta så var funkis på lördagen vilket gjorde att jag var skapligt övertaggad på söndagen...

http://www.youtube.com/watch?v=q8Lb95nQTzE

Började med hopptrean iaf, ett lopp som efteråt kändes som ett stort antiklimax. Är i princip ALLTID nöjd när jag går i mål, men nu kändes det bara "mjäh" och kunde bara fokusera på de dåliga sakerna, tex att hon dör i svängen till gula tunneln andra gången och att hon inte har tillräckligt hindersug för att dra på näst sista (och att jag handlar som en sopa och inte springer). Det är då det är bra att ha loppet filmat, för såhär i efterhand är jag jättenöjd! Fy sjutton vad jag har jobbat på att hon ska springa och inte "hålla handen" och ibland rasslar det verkligen till :love:.

http://www.youtube.com/watch?v=edWTYMrP9jg

Loppet i agilitytrean var det även helt okej. Eller, det var BRA. Dom delar som funkade liksom :p. Hon förvånade mig totalt med att dra och hoppa fel hinder från utsidan, i vanliga fall är hon så enormt följsam att jag trodde att det skulle räcka med att bara dra med henne. Ack så fel jag hade! Så även där har "framåt-träningen" gett resultat. Synd att inte slutet på bommen syns för det var helt grymt bra, hon väntade verkligen på mitt "ok" där trots att jag triggade henne. Det hade hon inte riktigt tid med på A-hindret men trampet är ju fortfarande helt klockrent.

Så det jag tar med mig från helgen är att jag har en grymt glad hund, som inte blir det minsta låg av missar, som har helt otroliga kontaktfält (och nästan den enda som har det bland smallhundarna ärligt talat) och som äntligen äntligen börjar bli tuffare och ta för sig mer :love::bump:

Någon agilitymänniska här som tänker åka till Roslagen, Sala, Västerås eller Väsby btw? :)
 
Sv: Filmer från helgens agilitytävling

Du ska inte till Söderköping (tror jag det var) i september? =)

Tycker det ser fint ut, speciellt i hoppklassen. Synd på näst sista hindret bara. Tycker du ser ut att handla väldigt noggrannt tvärtom...
 
Sv: Filmer från helgens agilitytävling

Hmm... Jag tror inte det, blir nog lite långt! Men jag ska kolla upp det :). Jag var kanske lite hård mot mig själv, men jag har väldigt lätt för att köra upp handen högt upp i himlen. Så även om det inte var så väldigt mycket denna gång så blir jag ändå lite sur på mig själv. Sen måste jag bli bättre på att hålla kvar handen och ge signal hela tiden. Alltid finns det nåt att bli bättre på!

Tack båda två iaf för snälla kommentarer, och ja Fragile, vi har verkligen bra kontakt vilket gör det sjukt roligt att köra med henne!
 
Sv: Filmer från helgens agilitytävling

Vad fint och oj vad sugen man blir på att träna agiliy! Tyckte jag kände igen dig från veterinärtråden, går eller ska du börja där?
Vart ligger klubben?

Tänkte ta upp agilityn igen efter ganska långt uppehåll med lillkillen, men vill ha något nära så det är gång / cykelavstånd!
 
Sv: Filmer från helgens agilitytävling

Visst blir man! Det är så himla kul verkligen :)

Nja, jag skrev i vet. tråden eftersom jag pluggar i Uppsala, men läser inte till veterinär.

Jag tränar i Hågadalen med Uppsala Hundvänner, vilket är en toppentrevlig klubb verkligen. Nu är jag lite partisk eftersom jag är med i styrelsen etc men ändå :angel:. Filmerna är dock från Märsta.
 
Sv: Filmer från helgens agilitytävling

Där i trakterna kikade jag på stallplats kan ju inte alls vara långt från Ultuna med cykelväg tycker jag :)

Vad roligt! Tävlade agility med mammas hundar på regionalnivå länge i princip var o varannan helg. Sen skaffade man "riktig" agility hund med lite fart i och då helt plötsligt tog skolan för mycket tid och ork. Surt :)

Men ser att ni har en grundlkurs i agility så skickar ett väg ett mejl till er nu, vem vet, kanske den dimper ner hos dig då ? :)
 
Sv: Filmer från helgens agilitytävling

Vad kul! Nej det är inte jag som har hand om den administrationen, däremot så ska jag gå instruktörsutbildning i höst så om du väntar så kanske du får gå för mig :D. Skämt åsido, hoppas du kommer igång och då kanske vi ses nånting!
 
Sv: Filmer från helgens agilitytävling

Såg nu att era grundkurser i agility ligger på alla de dagar som vi har kvällsaktiviteter :P Suck!
Men eventuellt kan man ju komma på någon tisdag om de godkänner, hunden min är ju fortfarande grön trots nybörjarkurser hit och dit. Han har inte riktigt hittat det där med fokus ännu, allt är ju så himla roligt .. :)

O vad roligt! Frågade om agilitykurs till våren :D
 
Sv: Filmer från helgens agilitytävling

Det finns rätt många som är ganska gröna. Det spelar eg inte så stor roll hur MKT hunden kan, bara den sköter sig bland andra och inte stör träningen :).

Jag PMar dig!
 
Sv: Filmer från helgens agilitytävling

Ser ju jättefint ut!

Jag ska tävla i Roslagen men på lördagen med India i klass 1. Norrtälje är nära för oss. Skönt att inte ha så långt för att åka och diska sig:d

Jag nästan ångrar att jag inte har anmält Saga till söndagens klass 3 men jag ska och heja på min son som cyklar BMX då.
 
Sv: Filmer från helgens agilitytävling

Tack! Vore kul att sätta en nolla snart men just den här domaren hörrudu..brukar inte hon göra svååååra banor?
 
Sv: Filmer från helgens agilitytävling

Är det C.O? Jo hon brukar ha rätt svåra... Har inte kört så jättemånga av hennes men vet att de kan vara lite knepiga. Rätt skojiga men knepiga! :)
 
Sv: Filmer från helgens agilitytävling

Det sista vi behöver är knepiga banor:( En åtta vore lagom:p
 
Sv: Filmer från helgens agilitytävling

Härligt att se! :D nu blev jag lite pepp på att träna lite med min vilde trots blötväder och förkylningen, tanken var att vi skulle på vår första tävling på torsdag:laugh:
 
Sv: Filmer från helgens agilitytävling

Tack det kan vi behöva:angel::D

Jenka: I Söderköping. De har haft inoff agilitytävlingar där de senaste 2 torsdagarna, tror de kallade det Kanalettan lr nåt sånt. Måste nog kika på annonsen igen men Drive in anmälning minns jag att det var:laugh:
 

Liknande trådar

Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 470
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 939
H
Övr. Hund Tänkte uppdatera om min svartvita fina tjej och hur vinden bara kan vända bara man släpper taget och inte bara fokuserar på...
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: Hjalti
·
Övr. Hund I helgen var det dags för agilitykurs, vilket var sjuuukt roligt! Har tränat på många många blindbyten och jaakkosvängar och det tar...
Svar
17
· Visningar
1 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp