###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Vilken superflott häst! Verkligen otroligt fin!:love:
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Sedan är hon heller inte sådan som faller på plats bara man tänker mer framåt när hon blir ostadig eller spänd - om man bara ber om mer framåt då så fortsätter hon vara minst lika spänd och över handen, bara i högre hastighet. Men jag jobbar med det, vet att jag pillar mer än jag borde och behöver.

Det förstår jag också. Då hade det ju varit lika enkelt att bara tänka mer framåt ;). Jag menar att du ska arbeta mer grundligt och långsiktigt, att hon blir ostadig löser du inte där och då, det kommer ta flera veckor eller månader mer rätt träning och rätt övningar. Men jag är säker på att du kommer dit! Poängen var bara att du inte rättar till något genom att pilla med handen (tvärtom!), det bara ser ut så. (som du säkert vet).
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Ja det tar sig med Juno, han kommer nog bli väldigt fin så småningom:). Din är verkligen jättefin! Särskilt skritten är fabtastiskt fin, är sjuuukt nyfiken på vem i krokarna som är tilltänkt ägare:p.
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Ja just ja, jag glomde ju att svara pa det i bildtraden.
Vill inte skriva ut namnet men det borjar pa K och hon jobbar pa klubben.
Hon hade min gula valack tidigare som hon salde at mig.

Om jag inte var sa himla lang skulle jag ocksa vilja ha en ponny... Garna en connemara eller mojligen en welsh sec D. Det ar ratt ovant att rida en stor hast som faktiskt ar stor. Rio ar 170 vilket ar stoooort jamfort med mina sma ferrari saddlebreds! Sen att sitta ner i traven pa de dar stora, pa filmerna ser det skitenkelt ut men i verkligheten, for mig, inte sa enkelt haha.
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Aha, då hamnar han bara tvärs över vägen från där jag har mina hästar:).
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Vilken trevlig liten ponny :) Jag minns inte riktigt men visst är han ung va? Med tanke på vad du skrivit innan så låter det som att ni haft problem med bjudningen i traven? Det ser lite klistrigt ut, men jag tycker du lyckas få det att se mjukt och fint ut ändå! :)
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Vilken skillnad sen jag såg er sist!! Hon ser mycket stadigare ut i formen - mer ärlig till bettet! Dina händer ser dessutom ut att vara stadigare och bättre placerade i övergångarna! Jätte roligt att se, för det var ändå inte så länge sedan jag såg film på er :)
Mitt öga kanske blir lurat, men det ser ut som att du spänner insidan av låren och att knäna och underskänkeln därför dras upp? Tänk på att du inte behöver ligga an med underskänkeln hela tiden, den kan hänga fritt längs sidan och du behöver bara lägga till den när du vill korrigera något, men framåt går hon ändå, även om du inte lägger an dem hela tiden...
Men, det går verkligen framåt och framåt för er hela tiden, du måste vara jätte stolt?! Det borde du iaf vara :)
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Vilken trevlig liten ponny :) Jag minns inte riktigt men visst är han ung va? Med tanke på vad du skrivit innan så låter det som att ni haft problem med bjudningen i traven? Det ser lite klistrigt ut, men jag tycker du lyckas få det att se mjukt och fint ut ändå! :)

Ja han är fin mitt lilla Jun:). Han är bara fyra år och vi har fortfarande en del problem med bjudningen. Blir så lätt att jag hamnar i ett tjatläge och då stänger han bara av helt. å jag försöker mest bara sitta still och inte bry mig så mycket om klistret-det ger sig bättre på detta sättet har jag märkt.
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Vilken skillnad sen jag såg er sist!! Hon ser mycket stadigare ut i formen - mer ärlig till bettet! Dina händer ser dessutom ut att vara stadigare och bättre placerade i övergångarna! Jätte roligt att se, för det var ändå inte så länge sedan jag såg film på er :)
Mitt öga kanske blir lurat, men det ser ut som att du spänner insidan av låren och att knäna och underskänkeln därför dras upp? Tänk på att du inte behöver ligga an med underskänkeln hela tiden, den kan hänga fritt längs sidan och du behöver bara lägga till den när du vill korrigera något, men framåt går hon ändå, även om du inte lägger an dem hela tiden...
Men, det går verkligen framåt och framåt för er hela tiden, du måste vara jätte stolt?! Det borde du iaf vara :)

Tackar så jättemycket! :)
Jag råkar ofta dra upp underskänkeln, blir bra när jag tänker på det - men när jag fokuserar på allt annat så hamnar jag lätt där igen. Men jag är medveten om det och jobbar på det (gäller även med sadel, men då upptäcker jag snabbare när jag "tappat bort" mina ben).
Ärligt talat är jag inte mer stolt över detta passet än många andra pass, hon var på strålande humör + blir lättare när hon måste lyfta lite mer på benen pga underlaget. Ridmässigt är jag lika nöjd med många andra pass, efter förutsättningarna, men det här var helt klart ett av de härligaste! Hennes humör varierar en från dag till dag, och hennes framåtbjudning.
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

fin, fin FIN!!! :d

KL

Fiorano - var bor du med din häst då? ;-)
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

KL

Film från i söndagens dressyrträning. :)

Hästen är 22 och just nu jobbar jag mycket med spänst och rörlighet. Jag köpte henne i våras och de senaste fyra åren har hon inte gjort så mycket. Hon har fått 2 föl och blivit riden lite sporadiskt hos föregående ägare.

http://www.youtube.com/watch?v=J3XwtYa_Mzw

Jag vet att mycket kan bli bättre men jag är glad för det lilla, i början av sommaren orkade hon knappt hålla högergaloppen ett varv på volten eller göra en öppna, hon är svagare i höger bak än vänster. ;)
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Vilken söt senior dam!
Jag tycker du hamnar lite framför hennes tyngdpunkt av och till på filmen, det är det som gör att hon blir ostadig i formen till stor del. försök att sitta på sittbenen och inte framåt tippad så tror jag du kommer få en mycket stadigare harmonisk form på henne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp