Bukefalos 28 år!

###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Kalas, ser helt underbart ut! Mera fält och fint väder åt hästmänskligheten :D
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Wow vad fin han är! Så lätt i steget! Superfin, verkligen.

Halvt knapplån:

Jag och Z var på Södertälje igår på säsongsavslutning för oss. Och efter en lite trasslig höst ridmässigt, med dåligt självförtroende som gett dålig ridkänsla så verkar det ha släppt lite nu. Här kommer en film från vår LA:3 då vi kom 2:a på 68 % drygt, nästan 10 % ökning på tre veckor. Nu ska vi hem och trava bommar och hoppa studs för att öka aktiviteten och benlyften lite. Plus att jag ska prova en ny sadel i morgon, jag gillar inte alls den jag rider i, det är hans ägares och vi har lite olika smak. :p

http://youtu.be/s8YO6iNfcGM.
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

+ Chasmir: Ja det är underbart! Jag älskar att ha mycket utrymme, inte behöva avsluta en rörelse eller vända för att det kommer en vägg ;) Samt att man kan belöna hästen med lite bus :D
Tyvärr är det liiite tungt på denna stubb nu efter allt regn.

Chasmir: Det ser ju inte ut att vara några problem med passagen :)
Amanda: Grattis till fina poäng!
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

*KL

Film från gårdagens pass med Ninya :) :love:
http://www.youtube.com/watch?v=vh0UZMNhch4&feature=youtu.be

Kan väl sammanfatta oss med att jag vet att det inte är perfekt någonstans, men jag är himla nöjd överlag, känslan - när hon känns både elektrisk och mjuk och det liksom känns som ett flöde genom kroppen, som inte rinner iväg framåt. Hon är så himla härlig. Och ja, det viktigaste är att hon är med mig - för då blir det så bra när jag väl gör rätt och jag får även kvitto på när jag sabbar :wtf:

Känns som att jag hittat uppåt ytterligare ett liiitet snäpp med min sits senaste veckorna (tyckte dock idag var lite sämre än föregående pass).
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Alltså blir så glad när jag ser dina videos, man kan alltid se en lite förbättring!
Tycker dina armar och händer börjar bli bättre, visst rider du fortfarande med dem brett isär. Men det ser mjukare ut, och du lägger inte omkull handen lika ofta. Så bra jobbat!

Hade velat se dig "släppa ned" benen lite mer. Nu hamnar dem "framför dig" och det ser ut som om du kniper lite med insidan låren typ. (Förklara så himla dåligt)

Älskar att du är så tydlig med din röst och berömmer och hästen ser så nöjd ut!
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Looking good! :bump: Oj vad det händer grejer, jättekul att se er utveckling :)
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Ser alltid lika trevligt ut! Ni har en sån fin harmoni tillsammans, du och Ninya. Man ser att hon verkligen vill göra det du ber henne om och jag tycker det är härligt att höra dig berömma henne så mycket. Man märker att hon gillar det.

Om jag ska komma med någon kommentar håller jag med föregående om att det ser ut som att du skulle kunna släppa en aning i låren. Det ser ut som att du kniper en liten smula. Genom att släppa skulle höftvinkeln öppnas och sitsen bli mer lodrät. Tycker du ser ut att sitta väldigt rakt och balanserat dock.
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Han är ljuvlig.:love:

Har ni börjat trampa honom? Det rådet har jag fått..att man ska börja med tramp innan passagen. Gör man tvärtom så kan de tydligt bli svårt att lära dem piaff.
Jag är ju ingen expert men passagen kom plötsligt väldigt lätt på Heddan men jag fick backa och fokusera på tramp istället.

Nu verkar din häst så himla begåvad så det kanske inte spelar någon roll men kolla med din tränare och hör vad hon säger.:)
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Wow, grattis!! :banana:

Nu är ju frågan bara om jag vågar visa min 7-åring.....


KL

Får inte lika ofta film som för några år sedan men har faktiskt fått lite film från träningen idag och det på en nästan ovisad häst, iaf här på dressyrforumet (hänger ju mest på fälttävlan.. ;))

Hur som detta är en 7-åring efter Don Romantic som jag haft sedan maj. Utbildad ungefär som en 4-åring eftersom han tidigt fick "sadeltvång" och har sedan dess inte haft det helt lätt, eller snarare inte varit helt lätt att ha och göra med. :)

En häst med mycket mellan öronen och humör. Jag har bara försökt att arbeta med att hålla honom glad och positiv, ridit ut (för första gången i hans liv typ), prövat terräng och börjat hoppa.

Det händer väldigt mycket och det är riktigt roligt att arbeta med honom. Trots att jag fått prioritera bort hästarna för skolan sedan mitten av oktober (av de tre tävlingshästarna har en ridits 0 gånger, en 1 ggn och denna 3 ggr). Så trots tenta imorgon så kunde jag inte låta bli och åka till träningen idag :D
Jag är fantastiskt nöjd över att han sköter sig så bra trots vilan och att han fortsatt vara så positiv och glad (lite för glad ibland :p) hela tiden. Även om det såklart märks att han är oriden så tycker att han hela tiden är med och arbetar för mig.

Så filmen då (hans första fattningar från skritt får ni se också :))
http://youtu.be/IvXXekSJoH4
 
Senast ändrad:
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Fattar inte, funkar filmen för någon av er? Hos mig är rutan bara svart? O_o
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

kl

En oklippt liten film från dagens pass. Hon behöver komma igenom mer och ge efter i nacken (framförallt vänstervarvet är lite extra spänt). Sedan har vi en liten period nu när galoppen känns jobbig -och den SER jobbig ut också. Det är nåt som går upp och ner, och jag har tyvärr inte hunnit rida så mycket som jag borde det sista. Men med lite jobb så brukar det förbättras snabbt på ett par pass.

http://youtu.be/MGsSnBpyaok
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Jättefin häst! :love::love:
 
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

En filmsnutt från dagens träningspass för Per Sandgaard, första gången för oss. Vi fick mest jobba på att få igenom böjning i höger varv och det kändes faktiskt bra för att vara första passet för ny tränare och med min lagom ovilliga häst som inte alls förstår varför man måste böja på kroppen, ffa i höger varv ;)

http://youtu.be/GTr_KVTPEs8
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp