Bukefalos 28 år!

###FILMTRÅD NR 4 På våra vackra dressyrhästar###

Ja :) vi har faktiskt många riktigt fina hästar ^^ Just denna är faktiskt hoppstammad e. Chin Chin ue. Cash
Rör sig sjukt bra speciellt när de är någon av dem som verkligen kan rida honom rider, så långt har jag inte kommit när jag rider denna häst ännu :p
Tycker också att det är hög klass på hela din grupp, inkl dig själv, och på era hästar! Beundrar er som rider så många på en gång o ändå lyckas så bra med både er själva och hästarna.:)
 
Tycker också att det är hög klass på hela din grupp, inkl dig själv, och på era hästar! Beundrar er som rider så många på en gång o ändå lyckas så bra med både er själva och hästarna.:)
Tack :) är nog dock en vanesak ^^ sen blir de ju såklart kaos ibland :p men ibland har vi även tur att vi har hela ridhuset på 20x84 om de inte är så att någon privatryttare är på delen som är reserverad för dem, men är de tomt där så har vi hela ytan vi får vara på :) annars är de ungefär 20x60 som vi har till förfogande ^^
Sen har vi ca 30 st storhästar som går lektion så det finns flera olika typer av hästar så att de finns dem som passar der lägre nivåerna och även så att dem som rider i de högre grupperna får lite utmaning ^^
 
Ser superfin ut! :d Ser spontant ut till att kunna komma få lätt för sig i piaffer utifrån starten med fina korta travstegen :D Ska bli spännande att få följa er!

Tack! :) Ja, jag tror också det... På den filmen har jag ändå fått henne att samla sig mer "lagom", ett par gånger före försökte hon alldeles för mycket och var i stort sett nere och trampade på riktigt några steg :cautious:.
 
Filmer från tidigare i höstas, det va en härlig tur :heart (obs, risk för att bli sjösjuk när ni tittar på galoppfilmen :p )

Skritt


Galopp, älskar hans öronspel :love:
 
https://www.instagram.com/p/BNe-4ZdB1D-eVlAdBCU5UuQMCQizQlAvYEue5o0/

https://www.instagram.com/p/BNe_9vZBuNrZgel0CCW4M1X9tLX0MNUCOE1g5o0/

Slänger in ett par filmer från dagens pass. Jag är jättenöjd, det kanske inte ser mycket ut för världen då hästen springer på rätt friskt framåt stundtals, och jag har svårt att få tillbaka henne, men nu har jag åtminstone ett dragläge att jobba med.
Höger galopp var bättre idag, det brukar vara tvärtom, medan traven gick bättre i vänster.
Min ridning kan som vanligt förbättras med ungefär tusen procent men hästen är rätt förlåtande. Hatar att jag kryper ihop i lättridningen, det är symptomatiskt när jag rider hästar som blir heta och spänner sig. Sitsen blir ljusår bättre på sega hästar där jag kan sträcka upp mig...

Är det ditt Escudo-sto? Jag tycker det ser väldigt trevligt ut med en avspänd häst - och så fin hon är :o Får lite ha-begär här. :love:
 
Jag bröt bägge handlederna (samtidigt) och blev gipsad i perfekt handställning, det funkade bra att rida med! Hett tips! Inga vikna handleder där inte! :idea::angel:
Dessvärre var det inte jättepraktiskt i de flesta andra avseenden, men man kan ju inte få allt. :D
jag är lite inne på om man ska beställa PS ridhanskar, dem är väll längre och ska ge stöd åt handlederna, men vet ej hur dem är i strl osv. Känner nämligen ingen som testat dem, och dem är ju tyvärr inte helt gratis.
 
Jag bröt bägge handlederna (samtidigt) och blev gipsad i perfekt handställning, det funkade bra att rida med! Hett tips! Inga vikna handleder där inte! :idea::angel:
Dessvärre var det inte jättepraktiskt i de flesta andra avseenden, men man kan ju inte få allt. :D
Bästa tipset ever :rofl::rofl::rofl:
Funderar nu vidare på om det är en god idé att bryta rygg och/eller nacken för att få en metallskena inopererad för att slippa se ut som en jävla ostkrok...O_o
 
jag är lite inne på om man ska beställa PS ridhanskar, dem är väll längre och ska ge stöd åt handlederna, men vet ej hur dem är i strl osv. Känner nämligen ingen som testat dem, och dem är ju tyvärr inte helt gratis.

Finns ju handledsstöd att köpa på apoteket t.ex. kanske billigare?
 
jag är lite inne på om man ska beställa PS ridhanskar, dem är väll längre och ska ge stöd åt handlederna, men vet ej hur dem är i strl osv. Känner nämligen ingen som testat dem, och dem är ju tyvärr inte helt gratis.

Sätt ett spö under tummarna när du rider. Det är gratis och väldigt effektivt för att förbättra sin handställning. Det blir svårt att vika handlederna och du kan inte "veva runt" hur som helst med händerna heller. Testa det! :)
 
Senaste videon på Fjärilsviol :rofl: Inte särskilt dressyrig, men vår tredje start i 90cm och vår andra clear round, samt sen vår andra start i 100cm med enbart ett pet (mitt fel!) Dressyrryttaren ska bara släppa fram galoppen ännu lite mer så jäklar kommer de stora sprången :love: Ger bättre galopp i dressyren i längden med! Hoppas kunna delge en dressyrfilm snart.

Vilken fantastisk inställning hon ser ut att ha, oerhört fin häst!! :)
 
Senaste videon på Fjärilsviol :rofl: Inte särskilt dressyrig, men vår tredje start i 90cm och vår andra clear round, samt sen vår andra start i 100cm med enbart ett pet (mitt fel!) Dressyrryttaren ska bara släppa fram galoppen ännu lite mer så jäklar kommer de stora sprången :love: Ger bättre galopp i dressyren i längden med! Hoppas kunna delge en dressyrfilm snart.

Supermodigt gjort tycker jag och 100-klassen går ju faktiskt bättre än 90 för både du o hästen är mer avslappnade där.:banana:
 
Senaste videon på Fjärilsviol :rofl: Inte särskilt dressyrig, men vår tredje start i 90cm och vår andra clear round, samt sen vår andra start i 100cm med enbart ett pet (mitt fel!) Dressyrryttaren ska bara släppa fram galoppen ännu lite mer så jäklar kommer de stora sprången :love: Ger bättre galopp i dressyren i längden med! Hoppas kunna delge en dressyrfilm snart.


Oj va fin hon är! :) Superfint ridet!!
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 558
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 931
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
827
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp