###FILMTRÅD NR 4 På våra vackra dressyrhästar###

Jag gillar hennes bakben skarpt, jag kan tänka mig att när (ja jag håller stenhårt på när, inte om!) det lossnar kommer det vara bra tryck på henne i bak. Bra till passagen sen!

Ja jag tror man kan få bra skjuts i bak sen när (:p) hon är såpass "stabil" att man kan börja jobba henne på ett annat sätt (och givetvis stark nog kroppsligt). Än så länge så försöker jag inte ens "tippa över" henne på bak/bromsa upp eftersom det är en ganska skör balansgång i vad som går att peta på. Men nu går hon framåt åtminstone :up:
 
Jag fortsätter försöka lära mig rida på kandaret :D Faktiskt tycker jag att det blir allt bättre, och även om hon går bra på träns får jag liksom lite fler verktyg när jag få det stämma på kandaret?
Inser dock att hur mycket jag än påstår att jag rider på hängande stång :P så är det ganska ofta när det blir problem så att jag smugit åt mig stångtygeln... I och med skänkeln så blir det ju inget "tryck" eller vikt av stångtygeln (när man fått det så har man redan vridit stången så kedjan tar emot?! Hugaligen... förstår de som kallar detta trial and error beteende en apas lek med rakblad :eek: )

Ny film, litet ridpass hemma bara:

Här ser man att stången blir för kort (t ex i travökningen och en halv volt efter den) och att när jag korrigerar tygeln och tar fram handen så blir det genast bättre...
Tja, kontentan var att det här är mycket svårare än jag trodde och att jag NU inte förstår hur jag vågade börja testa ;) men samtidigt ger det väldigt häftiga möjligheter i hur man kan inverka så nu är jag "hooked" :love:
 
Passade på att filma lite i det fina vädret. Frasse har precis fyllt 7 år och är e: Fürst Nymphenburg.

Då det inte är jag som rider, så ber jag er att inte kommentera ryttaren.


Jag tycker din häst är riktigt fin o ännu bättre blir det när han blir ännu starkare!
 
Tack! Det är så kul, för varje gång jag hälsar på honom, så har det hänt massor och kommit ytterligare lite mer styrka. Det är en stor kropp att hålla reda på ha ha! :)
aha, så du rider inte alls själv? Trodde kanske det var tillfällig ryttare på filmen.
 
Har lagt denna film i en annan tråd men är 1. så himla glad över min underbara häst och vilken motivator hon är varenda dag 2. så glad över att hon ÄNTLIGEN fått chansen att få komma ut på sina första tävlingar i år och 3. så tacksam att för en gångs skull få henne filmad att filmen kommer här också :D
Vinst i LB2 på 74 %.
 
Har lagt denna film i en annan tråd men är 1. så himla glad över min underbara häst och vilken motivator hon är varenda dag 2. så glad över att hon ÄNTLIGEN fått chansen att få komma ut på sina första tävlingar i år och 3. så tacksam att för en gångs skull få henne filmad att filmen kommer här också :D
Vinst i LB2 på 74 %.
Brukar inte kommentera här, men wow! Det där var nog den finaste ritt jag någonsin sett i en LB-klass! Så harmoniskt, taktmässigt och vilket flyt! Det ser så lätt ut! Superfint verkligen! :up: :)
 
Har lagt denna film i en annan tråd men är 1. så himla glad över min underbara häst och vilken motivator hon är varenda dag 2. så glad över att hon ÄNTLIGEN fått chansen att få komma ut på sina första tävlingar i år och 3. så tacksam att för en gångs skull få henne filmad att filmen kommer här också :D
Vinst i LB2 på 74 %.

Säg inte att detta är avkomman till vad den nu hette som du hade? Såå lång tid kan det ju inte ha gått? Jättefin!
 
Tack @PrinceFair ! :love::love: Vi har hunnit med 3 tävlingar i vår varav två vinster, en andra och en tredje plats. Så himla stolt att hon, som alltid hamnat i skymundan för de andra, verkligen levererar :bump:


Men ååh, vilken otroligt fin kommentar @Sirap. Tack snälla!! :bow: Så roligt att du säger det, för det är verkligen så hon känns :love:. Vi har precis börjat introducera lite skänkelvikning och förvänd hemma men längtar verkligen till vi kan befästa och hon kan få pröva på lite LA istället :banana:


@fio haha, nej det är inte Algas avkomma men han är inte så långt ifrån ändå. Han är 3 år, inriden och klar. Dessutom är det en ny "in the making" just nu faktiskt :D
Detta är ett tyskt sto som är 6 år, importerade henne som 3 åring men hade lösa benbitar och växte massor som 4-5 åring och gjorde därför sin första tävling i våras. Så har mest "gömt" henne hemma. Jag avgudar henne verkligen men om du tyckte Respekt var stor har du anledning att skälla ännu mer på mig nu :cool::p
 
Har lagt denna film i en annan tråd men är 1. så himla glad över min underbara häst och vilken motivator hon är varenda dag 2. så glad över att hon ÄNTLIGEN fått chansen att få komma ut på sina första tävlingar i år och 3. så tacksam att för en gångs skull få henne filmad att filmen kommer här också :D
Vinst i LB2 på 74 %.
Verkligen superfin!
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 427
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
682
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 889
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
820
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp