Bukefalos 28 år!

Fina Halsband???

Ia*

Trådstartare
Jag vill ha ett fint halsband till min rottistik. Ett med strass eller pärlor eller något annat "icke-tufft" Men alla sådana slutar vid typ 30 cm. Går ej om min hunds hals...:(
Var hittar man fina halsband som inte ligger i 1000:- klassen?
Eller skitsamma vad det kostar. :angel: Bara jag hittar ett!
 
Sv: Fina Halsband???

Ia* skrev:
Jag vill ha ett fint halsband till min rottistik. Ett med strass eller pärlor eller något annat "icke-tufft" Men alla sådana slutar vid typ 30 cm. Går ej om min hunds hals...:(
Var hittar man fina halsband som inte ligger i 1000:- klassen?
Eller skitsamma vad det kostar. :angel: Bara jag hittar ett!


köp ett riktigt halsband det är Rottweiler du har hahahaha
så sa dom till mig första gången jag kom till träningen me min hade läderhalsband på sig 5 månader gammal , men det fick sitta på några månader till efter det.
 
Sv: Fina Halsband???

hade jag bara vetat hur man gör för att lägga in foton här så skulle jag visa Nino´s tuffa halsband.
Det är en kompis som gör skiiiitcoola halsband, med pärlos, strass, nitar och ja...you name it :)

har du nån msn/mail så kan jag skicka bilder?!
 
Sv: Fina Halsband???

Tvivlar på att trådskaparen ska träna IPO /skydds med sin hund och även om hon gör det så lär hon knappast ha ett snitsigt strasshalsband på hunden vid ev träningar :smirk:
 
Sv: Fina Halsband???

Gnist skrev:
Tvivlar på att trådskaparen ska träna IPO /skydds med sin hund och även om hon gör det så lär hon knappast ha ett snitsigt strasshalsband på hunden vid ev träningar :smirk:


vore ju jävligt coolt där imot hahahhaha
 
Sv: Fina Halsband???

Håller med, de flesta snygga halsband finns bara i små storlekar.:mad:

Jag har länge velat ha ett nithalsband till min, men hittar inga i 65-70 cm. Och flera hundra eller till och med tusenlappar betalar jag inte för ett halsband.:eek: Som han ska ha på sig max en gång per dag...
 
Sv: Fina Halsband???

PIRU skrev:
vore ju jävligt coolt där imot hahahhaha

hehe

Jag hade tänkt att investera i ett riktigt flambojant strasshalsband som hunden skulle bära vid lydnaden på appellplan när jag tävlar bruks eller lydnad i framtiden.

DET vore väl något? ;)

Alltid retar det någon! (men då får man se till att ha en sjutusan till lydnad så att man vinner eller åtminstone placerar sig väl också! :)

Att jag öht överväger det är att jag har en hund som älskar lydnadsbiten. Det vore verkligen roligt att göra en sådan grej! :cool:
 
Sv: Fina Halsband???

Vi har två rottisar som är varandras motsatser.Den som ska ha halsband är nog en förklädd papillion eller nått. Så nitar klär henne inte...
Skulle bli en IPO hund men hon skulle passa bättre som cirkushund... Tänkte att det kunde vara lite kul om hon hade ett "icketufft" halsband när den andra har ett tjockt nithalsband ... De är ju varandras motsatser trots allt..
 
Sv: Fina Halsband???

karlsson skrev:
Håller med, de flesta snygga halsband finns bara i små storlekar.:mad:

Jag har länge velat ha ett nithalsband till min, men hittar inga i 65-70 cm. Och flera hundra eller till och med tusenlappar betalar jag inte för ett halsband.:eek: Som han ska ha på sig max en gång per dag...

Men idén med ett bälte vore väl inte så dumt? Man kan ju be en skomakare sätta fast en bra D-ring för kopplet. Nitar kan man också köpa löst och sätta ihop själv.

Problemet är väl om du vill ha ett dubbelsytt halsnad. DÅ kostar det nog en mindre förmögenhet. :crazy:
 
Sv: Fina Halsband???

prinsessfeminist skrev:
hehe

Jag hade tänkt att investera i ett riktigt flambojant strasshalsband som hunden skulle bära vid lydnaden på appellplan när jag tävlar bruks eller lydnad i framtiden.

DET vore väl något? ;)

Alltid retar det någon! (men då får man se till att ha en sjutusan till lydnad så att man vinner eller åtminstone placerar sig väl också! :)

Att jag öht överväger det är att jag har en hund som älskar lydnadsbiten. Det vore verkligen roligt att göra en sådan grej! :cool:

Tyvärr står det i reglerna i IPO vad för halsband som ska bäras.
 
Sv: Fina Halsband???

prinsessfeminist skrev:
Men idén med ett bälte vore väl inte så dumt? Man kan ju be en skomakare sätta fast en bra D-ring för kopplet. Nitar kan man också köpa löst och sätta ihop själv.

Ja varför inte?;)
 
Sv: Fina Halsband???

PIRU skrev:
Tyvärr står det i reglerna i IPO vad för halsband som ska bäras.

Ok. IPO lär inte bli aktuellt för min del, så jag kan ju göra det då. Men du får hålla dig till tråkiga kedjor. Pilutta dig.

Synd! ;)

Du kan ju komma och kolla in mig och min hund ändå, om du vill se lite glitter och glamour. :cool:
 
Sv: Fina Halsband???

tar sista:

man borde ju inte avslöja sina källor....

jag är en sån där som älskar udda halsband och importerar det mesta från USA.

jag tänker -inte-säga var jag har hittat de bästa,de får ni let aupp själva,men jag är säker på att ni hittar något om ni googlar på ribbon +collars

på tradera säljs nu en del stora halsband med diverse konstigt på.

Thina
 
Sv: Fina Halsband???

prinsessfeminist skrev:
Ok. IPO lär inte bli aktuellt för min del, så jag kan ju göra det då. Men du får hålla dig till tråkiga kedjor. Pilutta dig.

Synd! ;)

Du kan ju komma och kolla in mig och min hund ändå, om du vill se lite glitter och glamour. :cool:

Nja tycker nog det är snyggast med kedja än då på en Rottweiler.

finns många snygga där också.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
438
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 869
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 814
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 019
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp