Finast på fux

Det är en Prestige Golden Star, men det är andra hästens. :) Han fick låna den medan jag letade efter sadel till honom. Nu har han en Passier, ljusare brun färg.
 
Svart läder tycker jag passar bäst. På schabrak och lindor är mörkgrönt,marinblått,grått och creme snyggt till fuxar.
 
Svart på lädret är ett säkert kort. :)
På schabrak, lindor och täcken är de flesta nyanser av grönt är fint.
Andra fina färger är svart och vitt, beige, creme, grått och brunt
 
Vilken färg tycker ni är finast på sadel och träns till en fux, med ljus man och svans - inga tecken. :smirk:
helt klart svart. tycker det ser fult ut med brun/tabacco/london eller annat.

Jag måste säga att jag tycker precis tvärt om! Jag tycker inte svart är snyggt på fuxhästar, det blir för stor kontrast. Tycker man ska ha färger som går i stil med hästen. Dvs på fux ska man ha utrustning som innehåller hästens färg. Brunt, orange, vissa typer av gult, london, tabacco osv beroende på vilken fuxfärg det är. Det är supersnyggt och ser igenomtänkt ut :cool:
 
vinrött eller grönt, mörkt läder, håller med de som sa att annat skär sig mot hästen.

en svart liten ponny är en helt annan sak då kan man ha vilken färg som helst och i vilka mönster som helst :-)

Måste bara få tycka tvärt emot igen. Tycker absolut inte att det är snyggt med ljust läder till mörk häst. Det ser pråligt ut. Svart (alt mörkbrunt) träns å sadel till mörk häst, ljus utrustning (ljusare brun, tabacco, london) till fux. Vit häst kan dock ha både och. ;)
 
Svart på sadel och träns, brunt KAN gå.

Lindor schabrak osv. : BLÅTT I olika nyanser är ÜBERFINT på fuxar :d Vitt passar ju också ;)

usch vad jag känner mej som en "mosträvare" som alltid ska tycka annorlunda :crazy:
Själv tycker jag inte blått passar alls på fuxar... ska man nu ha någon skarpare färg så använder jag grönt. Sålde alla mina blåa täcken som jag hade till förra hästen just för attd et inte matchade min nya fux :o
 
Jag gillar svart läder på fuxar, tycker också att det är ett säkert kort. Möjligen att det kan bli kontrast till den ljusa manen - men isåfall en snygg kontrast, det skär sig iallafall inte. Mörkbrunt kan nog funka också.

Blått och grönt är snyggt på täcken, grimmor, schabrak och lindor, tycker jag. Enkelt liksom, inte Barbie. Tror creme vitt eller helvitt är snyggt också, när man vill vara fin.

Men med den ljusa manen kan man ju ta fram Barbie-looken som en kul grej, kan ju bli docksött, om man gillar sånt, med typ bebis blått.

Min fuxa har en knallgul grimma, men det skär sig inte för hon är så mörk röd. Har dock inte ljus man och svans, det skulle nog se dumt ut.
 
Grönt och vinrött.. Men vinrött är ju snyggt bara på vissa fuuxar, det finns ju så mkt nyanser.
 
Jag vet inga sadlar och träns som är gröna och vinröda.. Haha, jag läste visst lite fel.. Jag tycker faktist att det mesta passar på en fux, men inte såna där gulaktiga gräsliga sadlar. Cherry är inte heller nån höjdare. Men tabacco är ju snyggt, funderar på att köpa en sån till min fux.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
735
Senast: Caoimhe
·
Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
649
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 250
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Utbruten diskussion från forumet Dressyr, om hur hästens ansiktsuttryck och fysiska reaktioner kan se ut under träning/ansträngning...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 721
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp