Finland uppgraderar sitt djurskydd.

Jag gillar särskilt det där med tillgång till vatten hela tiden.
Det tycker jag att vi också skall ha lag på.

https://svenska.yle.fi/a/7-10048554
Jag gillade den utökade anmälningsplikten också!

Halvt kl. Det har pratats om en stor uppgradering av minimikraven av djurskyddsreglerna inom EU (även om det går långsamt/halvt strandat) och där verkar Finland gå före gällande iaf suggor som kommer få mycket större boxar än både EU och Sverige.
 
Jag gillade den utökade anmälningsplikten också!

Halvt kl. Det har pratats om en stor uppgradering av minimikraven av djurskyddsreglerna inom EU (även om det går långsamt/halvt strandat) och där verkar Finland gå före gällande iaf suggor som kommer få mycket större boxar än både EU och Sverige.
Var hittar du måtten för för boxar och bås för gris i Finland?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 959
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 401
Senast: Nepenthe
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 346
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp