Bukefalos 28 år!

Fixa fiffi, värsta akrobatiken?

Singoalla

Trådstartare
Mitt i allt allvarsamt som pågår här i världen så tänkte jag slänga in en mindre allvarsam förfrågan. Jag har alltid haft badkar, men nyligen flyttat till en lägenhet som har en vanlig dusch. Inga konstigheter so far. Men när jag tog fram rakhyveln och skulle snygga till... fiffi... så kom problemen. Hur i hela fridens namn GÖR MAN?! O_o När man står där som ett fån, och inte kan stödja benet någonstans eller sätta sig ner :o Man kan ju inte bara stå där rakt upp och ner och komma åt överallt, det krävs ju värsta akrobatiken! Det tog mig en kvart och 374636 mindre smickrande positioner senare innan jag var slät igen, och då upptäckte jag ändå att jag missat lite :banghead: Bara en tidsfråga innan jag halkar.

Hur gör ni som har dusch? Kan man skaffa en liten pall in till duschen eller får man pensionärsstämpel då :laugh:
 
Varför kan du inte stödja benet någonstans? Jag sätter foten högt upp mot väggen när jag rakar eller ansar fittan. Eller sitter på toan och slänger upp benet på handfatet eller väggen.
 
Man kan ju inte bara stå där rakt upp och ner och komma åt överallt, det krävs ju värsta akrobatiken!

Hur gör ni som har dusch? Kan man skaffa en liten pall in till duschen eller får man pensionärsstämpel då :laugh:

Jo, jo och nej.

Bara att sära lite lagom på benen så når i af jag allt utan att vara vare sig akrobat eller att det tar nån direkt tid. skulle rent av vilja påstå att det är plättlätt, men jag har å andra sidan alltid rakat mig när jag står, aldrig sittandes :idea:

Det ger sig med tiden, när du vant dig vid ny rakningsposition är väl det seriösa och korrekta svaret :D
 
Varför kan du inte stödja benet någonstans? Jag sätter foten högt upp mot väggen när jag rakar eller ansar fittan. Eller sitter på toan och slänger upp benet på handfatet eller väggen.

Exakt, akrobatik :D Det tillhör att min dusch är ganska liten så det är inte så mycket spelutrymme.
 
Jo, jo och nej.

Bara att sära lite lagom på benen så når i af jag allt utan att vara vare sig akrobat eller att det tar nån direkt tid. skulle rent av vilja påstå att det är plättlätt, men jag har å andra sidan alltid rakat mig när jag står, aldrig sittandes :idea:

Det ger sig med tiden, när du vant dig vid ny rakningsposition är väl det seriösa och korrekta svaret :D

Låter som den måste vara så :D Har aldrig haft dusch utan badkar så jag är van vid lyxen att kunna sätta upp ett ben på badkarskanten eller helt enkelt sitta ner (om man ändå precis badat).
 
Mitt i allt allvarsamt som pågår här i världen så tänkte jag slänga in en mindre allvarsam förfrågan. Jag har alltid haft badkar, men nyligen flyttat till en lägenhet som har en vanlig dusch. Inga konstigheter so far. Men när jag tog fram rakhyveln och skulle snygga till... fiffi... så kom problemen. Hur i hela fridens namn GÖR MAN?! O_o När man står där som ett fån, och inte kan stödja benet någonstans eller sätta sig ner :o Man kan ju inte bara stå där rakt upp och ner och komma åt överallt, det krävs ju värsta akrobatiken! Det tog mig en kvart och 374636 mindre smickrande positioner senare innan jag var slät igen, och då upptäckte jag ändå att jag missat lite :banghead: Bara en tidsfråga innan jag halkar.

Hur gör ni som har dusch? Kan man skaffa en liten pall in till duschen eller får man pensionärsstämpel då :laugh:

Kan du inte sätta dig på toasitsen när du rakar då? :p
 
På den tiden jag hade dusch stod jag över toaletten alternativt satte mig ner i duschen. När det har varit väldigt lite att fixa till så har jag stått upp med ena benet upp mot väggen. När jag var gravid och därför inte nådde så bra fick den blivande pappan hjälpa till. Det var faktiskt klart enklast för mig av alla de här metoderna :p
 
Nej, du sätter dig på toan och rakar dig först - duschar sedan. Använd någon bra rakgel/-lödder bara så behöver du inte vara blöt.

Men... kan man göra så? :D Har jag aldrig tänkt på! Har alltid tänkt att fiffi måste vara blöt för att det ska gå smooth. :D
 
Men... kan man göra så? :D Har jag aldrig tänkt på! Har alltid tänkt att fiffi måste vara blöt för att det ska gå smooth. :D
pa_easy_shaving_2.jpg
 
Jag har alltid haft dusch och aldrig badkar så jag förstår inte riktigt det krångliga ;) haha

Man står bara normalt, men antar att det är något av en vanesak, kan inte tänka mig att sätta mig ner när jag ska raka fiffin lix x)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp