Flera små uppdateringar

För några dagar sedan genomfördes flera små uppdateringar.
Forumet fick några små buggrättningar, antar att det inte bör påverka så mycket.
Standarstilen uppdaterades och fick några buggar rättade. En bugg vid sökning på små skärmar kvarstår.
Galleriet har även uppdaterats och jag ändrade i samband med det en del inställningar, bland annat visas de senaste bilderna i stället för de senaste albumen på Galleri-huvudsidan.

Rapportera gärna om ni upptäcker några konstigheter, problem eller oöversatt text.
 
Idag är det så sjukt segt och hoppigt att det tog 10 min och flera försök att gå från startsidan och in på översta notisen.
 
Vill ha tillbaka att menyn följer med! Nu när jag har vant mig, är det ju skitjobbigt att behöva scrolla upp hela tiden :o
 
På mobilen tar toppbannern så mycket plats att scrollistan med notiser går ner under skärmkanten. Försöker man då scrolla ner för att se notiserna så klickar den på länken som råkar befinna sig under, och vips så börjar hoppcirkusen igen.
 
För mig fungerar den klibbiga menyn, jag märker inte av att det skulle gå långsammare, och det hoppar inte som det gjort under bannern i toppen.

Jag gjorde en liten uppdatering av layouten i morse, möjligen kan det vara någon typ av problem med cachat innehåll, prova ctrl+F5.
Allt detta jag skrivit ovan gäller datorer.

På mobiler är det fortfarande så att det hoppar för mig, jag arbetar på att försöka lösa det.
Jag har dock inte märkt av att det skall vara extremt segt, jag skriver dock mycket sällan inlägg från mobilen.
Är det på mobiler den klibbiga menyn inte visas längre? Jag kom på att det kan vara en ändrad inställning som skapat detta problem, skall försöka hitta den och ändra den.

Tillägg:
Jag har nu ändrat lite på en ny inställning för hur hög skärmupplösningen i höjdled måste vara för att den klibbiga menyn skall visas, för att inte ta upp för stor del av skärmen. Skriv gärna om ni ser den nu, om ni inte såg den tidigare.
 
Senast ändrad:
För mig fungerar den klibbiga menyn, jag märker inte av att det skulle gå långsammare, och det hoppar inte som det gjort under bannern i toppen.

Jag gjorde en liten uppdatering av layouten i morse, möjligen kan det vara någon typ av problem med cachat innehåll, prova ctrl+F5.
Allt detta jag skrivit ovan gäller datorer.

På mobiler är det fortfarande så att det hoppar för mig, jag arbetar på att försöka lösa det.
Jag har dock inte märkt av att det skall vara extremt segt, jag skriver dock mycket sällan inlägg från mobilen.
Är det på mobiler den klibbiga menyn inte visas längre? Jag kom på att det kan vara en ändrad inställning som skapat detta problem, skall försöka hitta den och ändra den.

Tillägg:
Jag har nu ändrat lite på en ny inställning för hur hög skärmupplösningen i höjdled måste vara för att den klibbiga menyn skall visas, för att inte ta upp för stor del av skärmen. Skriv gärna om ni ser den nu, om ni inte såg den tidigare.
Här är den tillbaka. :)
 
För mig fungerar den klibbiga menyn, jag märker inte av att det skulle gå långsammare, och det hoppar inte som det gjort under bannern i toppen.

Jag gjorde en liten uppdatering av layouten i morse, möjligen kan det vara någon typ av problem med cachat innehåll, prova ctrl+F5.
Allt detta jag skrivit ovan gäller datorer.

På mobiler är det fortfarande så att det hoppar för mig, jag arbetar på att försöka lösa det.
Jag har dock inte märkt av att det skall vara extremt segt, jag skriver dock mycket sällan inlägg från mobilen.
Är det på mobiler den klibbiga menyn inte visas längre? Jag kom på att det kan vara en ändrad inställning som skapat detta problem, skall försöka hitta den och ändra den.

Tillägg:
Jag har nu ändrat lite på en ny inställning för hur hög skärmupplösningen i höjdled måste vara för att den klibbiga menyn skall visas, för att inte ta upp för stor del av skärmen. Skriv gärna om ni ser den nu, om ni inte såg den tidigare.
Ja, nu fungerar den klibbiga menyn för mig igen :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det handlar till att börja med om buggrättningar och uppdateringar av vissa tilläggsprogram till forumet. I närtid (favorituttryck den...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 605
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 791
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag kommer snart genomföra en uppdatering av forumet till senaste version, det handlar om rättningar av lite buggar, det skulle nästan...
Svar
18
· Visningar
1 670
Senast: Efwa
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 736
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp