Bukefalos 28 år!

Flock beteende

C

crixi

Varje gång min 2 åriga vallack går ihop med en 5 årig vallack, så tar alltid 5 åringen ett stadigt tag med tänderna över halsen på 2-åringen.Alltså ovansidan där manen sitter. Det verkar inte som om han biter så hårt, utan han är mer ute efter att bara behålla sitt grepp, och ev. få honom att stanna, för han försöker ju att komma undan, men jag får aldrig uppfattningen av att det gör ont på något vis. :confused:
Är nyfiken på vad det är för beteende.
( Har faktiskt sett en kort glimt på TV av 2 stycken prevalskis hästar, där de betedde sig på exakt samma vis.)

Någon som vet? :D

Mari
 
Uppfostran. Har sett det beteendet tidigare, hästar fostrar på ett ganska handfast sätt. Vett och etikett i hästflock.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 619
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 667
Hästhantering När jag köpte mitt 5 åriga sto (nu 6) så var hon väldigt mild och låg i rang. Nästan ursäktade sin existens. Hon var lägst i rang och nu...
2
Svar
32
· Visningar
4 060
Senast: MayGrace
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 788
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp