`Florè Star eller Damino

S

semo

Vad skulle ni välja till ett Briar-sto. Damino eller Florè Star.:confused: Har sett Damino,är rädd att han är lite stridsvagn, annars har Damino mkt bra stam osv.. Florè Star tyckte jag inte hade traven riktigt med sig,men galoppen var super. Någon som sett Florè Star eller hört något om honom. Tacksam för svar.
 
Sv: `Florè Star eller Damino

varför just dem två om du är osäker på bägge? Bellagio tyckte jag var väldigt fin, och Sir Oldenburg var en annan favorit. Svårt o sia om när man bara vet att din hästs pappa är briar.. Man vill ju helst veta vad som ligger mer bakom samt se bra uppställda kort på hur hästen ser ut. Video är aldrig fel heller.. Sen undrar jag vad du ska ha avkomman till? Till din egna hobbyridning, tävlingshäst eller sälja?
 
Sv: `Florè Star eller Damino

Skulle precis säga samma sak, det finns hur många hingstar som helst att välja på. Välj en som har allt du vill ha!
 
Sv: `Florè Star eller Damino

Båda dessa hingstarna gillar jag väldigt mycket! Med Damino kan det visst bli ett mastigt föl, men jag tror inte att det borde bli en tungriden häst. Briar-hästarna kan vara stora men jag har aldrig sett någon som ser tung ut att rida, tror inte att Damino kommer att lämna tungridet heller även om han troligen inte lämnar långbenta räkor.

Floré Star ser otroligt ridbar och mentalt avspänd ut! Tror att traven kommer att utvecklas mer med tiden och galoppen är som sagt underbar. Tycker att han hade varit ett kalasval till ett Briarsto eftersom han hoppar väldigt bra utöver gången:).
 
Senast ändrad:
Sv: `Florè Star eller Damino

Säger som andra, varför just de två?

Vet ju inte vad det är för möderne på ditt sto, men Briarare kan ju vara åt det rejälare håler, så varför inte något lättare. Lauries Crusador har många trevliga söner, t ex Laurentio som godkändes i år.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 530
Senast: Roheryn
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 097
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 442
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
481
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp