Flugmedel m.m.

C

Cia

Idag när jag var hos hästen var det hur mycket flugor och mygg som helst.

Insåg då att jag måste köpa flug/mygg/insektsmedel....

Men vilket är bäst?? Vad för märke o.s.v.?? Vad kostar det och hur stora flaskor är det? Räcker det länge?

Alla tips mottages tacksamt!! :bow:
 
Chevalet tycker jag är bra den stryker du på ett par gånger i veckan med en trasa och den klarar de flesta hästar av. Har en arab som är väldigt känslig för knott och mygg, brukar få bulor så fort att nåt har bitit honom och med chevalet så har han mindre bulor. Har provat switch har det till nordisen men jag tycker inte det funkar så bra har rätt så mycket mygg på sig ändå. Renons värdelöst. Horsewais sommar spray är med bra men det får man nästan använda två gånger per dag om det ska funka bra räcker ca 1mån något kortare beroende hur ofta man använder det. Chevalet kan du köpa på granngården. Kostar under 200kr för en 1/2 l har jag för mig räcker länge ca 2mån för mig använder inte fullt ut den mängd de rekommenderar utan smörjer oftare funkar mycket bättre. Om hästen kliar sönder man och svans rekommenderar jag nylanders hästkräm mycket bra. Hoppas du hittar nåt bra fungerande medel. Yrbin :)
 
Använder RB86, Nylanders hästkräm och Skillingaryd.
Fungerar super!

Kommer inte riktigt ihåg vart jag köper dem (olika varje gång :)) Men de finns iaf på lokala ridsportsaffärer och tex Hööks och Börjes.

Mvh Huntress
 

Liknande trådar

Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 075
Senast: Roheryn
·
Utrustning Sommaren närmar sig och med det sommarens plåga, insekterna. Jag skulle behöva era bästa tips på produkter och liknande för att göra...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: kem
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 152
Senast: kolblakkur
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 692
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Shoppingtråd hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp