Bukefalos 28 år!

"Flugorna" på tyglar...

Sv: "Flugorna" på tyglar...

Egt så ska man inte behöva det, men jag har det alltid ändå. Även på såna med loop-spännen.
 
Sv: "Flugorna" på tyglar...

Okej, ska prova rida utan en gång och får se om jag vill ha det sen!
 
Sv: "Flugorna" på tyglar...

Det skadar väl inte att ha det även om det inte behövs? :)
 
Sv: "Flugorna" på tyglar...

Flugor bör man väl ha på alla tyglar om man använder martingal, men utan martingal är de ju helt meningslösa.

Jag skär bort dem på alla tyglar, använder aldrig martingal!;)
 
Sv: "Flugorna" på tyglar...

Haha. Trodde det var rätt tydligt att jag kommer använda martingal! ;)

Vet att man ska ha sånna på tyglar med vanliga spännen, men behövs inte på looptyglar, så tänkte att eftersom jag nu har fått sånna tyglar utan flugor, om jag måste köpa några!
 
Sv: "Flugorna" på tyglar...

Det är väl bara att trä på martingarlringarna på tyglarna och testa om ringar fastnar/hakar upp sig när du låter dem glida fram och tillbaka ända fram till bettet.
 
Sv: "Flugorna" på tyglar...

Just de! Det var DÄRFÖR jag skulle till hästaffären! :rofl:

Jaja, kikade på massa annat istället! ;)
 
Sv: "Flugorna" på tyglar...

Nu var jag igår och köpte flugor, men kan inte bestämma mig om jag ska ha dem eller inte!

Nattproblem!
 
Sv: "Flugorna" på tyglar...

Jag får klara mig utan, har försökt hela dagen att få på dem, men det går ju knappt. Fick nyss på ena, men Mysboll tyckte jag skulle ta bort dem, så mitt kämpande i 20 minuter på att få på ena fick följas direkt med att få av den igen! ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag bytte för några månader sen till ett par biothanetyglar med metallhakar istället för vanliga spännen. Det blev mest så för att de...
2
Svar
22
· Visningar
2 321
Senast: Hoarfrost
·
Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
252
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 327
Senast: Badger
·
Utrustning Tjo, lite nyfiken på om ni föredrar sidostycken (och tyglar) med klassiska spännen eller med hakar? Är det någon skillnad annat än...
2
Svar
24
· Visningar
1 675
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp