Flytta häst, en tråd till

Sv: Flytta häst, en tråd till

*haha* Jo, du har väl det!!;)

Hovis ja. Han skulle kommit i söndags men då var han sjuk. Så han kommer antagligen på lördag istället. Han skulle höra av sig. Ska jag be honom ringa?
 
Sv: Flytta häst, en tråd till

Jag fick tag på honom igår...skulle ringa idag, hmm...det får vi se hehe. Daimie ska få ringskor som veterinären ordinerat
 
Sv: Flytta häst, en tråd till

Jag fick tag på honom igår...skulle ringa idag, hmm...det får vi se hehe. Daimie ska få ringskor som veterinären ordinerat
 
Sv: Flytta häst, en tråd till

Ja, man får väl se...;) Mig har han inte ringt än och det var i em han skulle komma sa han. Men men. Ska åka till Citygross en sväng nu och köpa större foderhinkar (lucernen tar plats) och en martingal till hoppningen!!
 
Sv: Flytta häst, en tråd till

Jag tycker inte att du är hemsk som går i sådana tankar, däremot känns det ju extra viktigt att du känner att du kan komma att trivas i det stallet som du nu funderar på. Det jag har lärt mig av alla de stallplatser jag stått på är att det är viktigt att man har samma "grundtänk" så man slipper onödigt bråk och tjafs när problem uppstår, för det gör det alltid förr eller senare

Jag tycker det verkar bäst för dig att byta stall om du tror att du kommer att trivas där. Vill även tillägga lite kort att om du trivdes på hovshaga borde de ha en ledig lösdriftsplats där då en häst nyligen har flyttat. Lycka till vilket som!
 
Sv: Flytta häst, en tråd till

Tack för svaret! Jag trivdes bra men flyttade för att få mer hjälp av en vän på stället, sen får nog pålle stå inne nuförtiden så jag har riktig koll på hennes skador till hundra procent. För övrigt jättemysigt ställe och trevliga människor!
 
Sv: Flytta häst, en tråd till

Skulle bara nu tillföra att i har flyttat:)

Det känns verkligen bra och hästen verkade komma tillrätta på en gång...plågas inte längre av det dåliga samvete för det känns rätt:)
 
Sv: Flytta häst, en tråd till

Flytta!!

Är i samma situation som dig ungefär! Har en tråd längre ner...Råd önskas.....

Kommer oxå att flytta. Hästen framför allt...

Känns det inte bra ska man inte stanna. Hoppas att du kommer att trivas i det nya stallet.

:bow:
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 075
Senast: Smurfoff
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 379
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 943
Senast: Stereo
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 925
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp