Födda 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min ena -15 är såld och levererad.

De andra två har jag kvar, den ena ska till Flyinge den 29/10 och utbildas på deras unghästutbildning där. Den andra åkte idag till inridaren, han kastrerades igår. Han mindes lastträningen från i våras - dvs då vi backade till släpet till grinden och lät grabbarna gå in lösa och äta. Idag så backades släpet till, en stod därinne med en havrehink och de två nykastrerade trängdes om att få knalla in först - bägge två var lösa. När min var inne (han var först in), så puttades kompisen ut och det stängdes bakom. Nu är han installad på box för första gången i livet och är nog rätt förvirrad.
 
Min kommer in från bete nu och ska vara hos inridaren hela hösten och våren, ska jobbas ca 5-6 v och bli insutten, sen ut på lösdriften fram till i vår, sen ridas lite till så får vi se om han är redo för 3-års! Annars blir det rida lite under våren och sen ut på betet då och testa igen till hösten och se hur han känns.
 
Vad kul att det börjar hända lite med våra -15. Det ska bli jättekul att följa utbildningen och sen unghästtesten! Min satt de på igår och han hade inga åsikter om det heller.
Jag längtar löjligt mycket efter honom, trodde inte att jag skulle känna så. Vi har 8 hästar så en mer eller mindre borde väl inte spela någon roll. :p Men det är jättetomt!
 
Haha, @Emiro förstår att det är tomt! Jag ser ju min "endast" 3-4 dar i veckan när han inte bor hemma, och saknar honom jättemycket trots att vi har 3 andra hästar... :angel: :heart

@cirkus grattis till att ha sålt en av dina uppfödningar, var det ponnyn eller den andra? :) Jag har fått en ny förfrågning om att sälja Mini, från min hopptränare denna gång. Men vill ju helst ha kvar honom, så jag har sagt att den som vill köpa får grava riktigt djupt i plånboken för att det ska vara interessant. :p ;)
 
Haha, @Emiro förstår att det är tomt! Jag ser ju min "endast" 3-4 dar i veckan när han inte bor hemma, och saknar honom jättemycket trots att vi har 3 andra hästar... :angel: :heart

@cirkus grattis till att ha sålt en av dina uppfödningar, var det ponnyn eller den andra? :) Jag har fått en ny förfrågning om att sälja Mini, från min hopptränare denna gång. Men vill ju helst ha kvar honom, så jag har sagt att den som vill köpa får grava riktigt djupt i plånboken för att det ska vara interessant. :p ;)

Det är ponnyn som är såld. De båda andra har jag kvar. Bägge ska säljas, gångartstoet så fort som möjligt och hopphästen vill jag att han ska ha gjort treårstest först.
 
Det är ponnyn som är såld. De båda andra har jag kvar. Bägge ska säljas, gångartstoet så fort som möjligt och hopphästen vill jag att han ska ha gjort treårstest först.

Jaha, jag trodde stoet var såld sedan tidigare. Inte lätt att ha koll på alla.. :angel: Men blir spännande med treårs på (numera) valacken. Hur stor har han blivit nu? :)
 
Jaha, jag trodde stoet var såld sedan tidigare. Inte lätt att ha koll på alla.. :angel: Men blir spännande med treårs på (numera) valacken. Hur stor har han blivit nu? :)

Han är drygt 160, skulle gissa 162 kanske.

Stoet var tänkt att behålla som min ridhäst, men jag inser att jag är för gammal för sånt, jag ska bra tanta runt på min gamla häst och sen ägna mig åt avel och löshoppning och jobb från marken. Dessutom så ska jag ju behålla årets hoppföl, inte för att jag ska rida på henne nånsin, men för att hon ska efterträda sin mor i avelsboxen och jag har inte råd med hur många hästar som helst
 
Mitt sto född 2015 (Luxus-Be My Cheif) har precis börjat jobba efter sommarvilan. I våras longerades hon med sadel (och träns under kapsonen) några gånger och nu kör vi repetion på det. Tyvärr har hon fått lite sadeltvång nu, men bara precis från början så jag hoppas att det ska ge sig. Vi plockade bort en vargtand förra veckan så vi väntar med bett någon vecka men sen blir det tömkörning och förhoppningsvis insittning innan jul. I sommar har hon nest ägnat sig åt att rymma, hon är fenomenal på det...
 
Jag provade att löshoppa min i våras hemma på ridbanan. Första gången kröp hon under staketet och andra gången sprang hon igenom det... Hoppas på att hon mognat på sig, eller växer mycket så hon blir för stor för att krypa...
 
Hej hopp:)! Är inne och läser ibland och uppdaterar med senaste från Rut, min upofödning efter Canterbury. Allt går så bra och jag tycker hon utvecklas bra och är jättefin i kroppen tycker jag:):
https://www.instagram.com/p/BZkhS-OFRCX/
Supertrevlig i allt enligt nya ägarna.

Sen har vi ju hittar oss ett ställe så lite "hux flux" köpte jag mig en ny liten pålle också den född 15.
För dagen ganska tunn men vi jobbar på det.
En vallack efter Diero Lux N. Mödernet är Lettiskt men med en svenskstammad pappa och sen lite Teakhener osv..
Han är världens ljuvligaste snällaste kille:love:.
Men lite "den fula ankungen";).
Har ingen brådska alls med honom men förhoppningen är att vi ska börja sitta in i vinter litegrann.
https://www.instagram.com/p/BZkg4IVlsZr/

Kul att du också har en efter Diero! Ser framemot av att få se mer av den :)
 
Texas Hold'em -15 e. Hasard ue Corland. Han har vuxit jämnt och fint.

22195811_10155215021838323_37876287530291536_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: Görel
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Ramona
·
Avel Som rubriken lyder. Varför är det så? Jag tittade på lite statistik på en ridponnyhingst under "betäckningar", och där finns fölen som...
Svar
5
· Visningar
807
Senast: Ketrawzc
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
32 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp