Födda 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spännande! Jag ville visa på rådgivande men Bonus var klapphingat så han skars förra året, så kan det gå! Han har en väldigt intressant stostam på mödernet så det hade varit kul att se vad de hade sagt om det, nåja

Äsch, tråkigt! Har du visat bild på honom i tråden? Kommer inte ihåg.... :o Han var dressyrstammad?
 
Alltså han ser plötsligt så vuxen ut!

tumblr_og7vcboOFt1rrws4ko1_1280.jpg

Jag hittade! Jättefin! :love: Men absolut dags att uppdatera med en nyare bild... ;)
 
@sassiball Sent svar, men en korsningsponny med frieser/miniknabbe :) Hon är också 135-136 fram, 139 bak, men jag hoppas att hon växer lite mer.

Sista rycket idag innan vila och vinterpäls så fick lite bilder på henne. Hon är alldeles för tjock men går med en lika lättfödd så det ska vi väl få bukt med. Inte så himla liten längre heller! (Knäckebröd i bakfickan, inte superputig häck :p)
21585559-10212380028287702-1605616102-o.jpg

21682338-10212380019127473-1428177492-o.jpg
21616976-10212380024287602-1825107875-o.jpg
 
Min lille skrutt som börjar kännas rätt stor har fått prova ha bett i munnen en stund, rider alla mina bettlöst och planerar fortsätta så men för enkelhetens skull vänjer jag honom ändå. Vi har tömkört lite också, och promenerat. Han är så duktig :love: klickar för fullt också, speciellt med framhovarna där han är extra vevig och stökig :grin: men det tar sig!
 
Ni som har tänkt rida in era unghästar nu i höst, hur är planen sedan? Min tanke är att jag rider in hästen nu i höst, rider korta pass ca 10 min, eventuellt bara skritt och trav, får se hur det går. Kanske rider 2-3 ggr i veckan i en 6 veckor eller något. Sen vila över vintern och sätta igång lite smått i vår igen.
Sen till våren har jag inte bestämt om hon ska betäckas eller inte, det får jag se då hur det känns tidsmässigt med jobb osv.
 
Mini har fått lite oplanerat vila nu senaste månaden, pga att hans hosta/förkylning inte riktigt velat ge med sig.... Men hade veterinär ute i torsdags och då låt lungorna bra igen iaf. Nu ska han skos imorgon och sättas igång jättejättelungt, tills vi varit på Elitutställningen den 7. Oktober.

Min plan är väl typ att sitta in honom i nov/dec, rida kanske två dar i veckan i 3-4 vekor, en månads vila och sedan förhoppningsvis vidare utbildning/matchning fram mot bruksprov i NWB.
 
Hej hopp:)! Är inne och läser ibland och uppdaterar med senaste från Rut, min upofödning efter Canterbury. Allt går så bra och jag tycker hon utvecklas bra och är jättefin i kroppen tycker jag:):
https://www.instagram.com/p/BZkhS-OFRCX/
Supertrevlig i allt enligt nya ägarna.

Sen har vi ju hittar oss ett ställe så lite "hux flux" köpte jag mig en ny liten pålle också den född 15.
För dagen ganska tunn men vi jobbar på det.
En vallack efter Diero Lux N. Mödernet är Lettiskt men med en svenskstammad pappa och sen lite Teakhener osv..
Han är världens ljuvligaste snällaste kille:love:.
Men lite "den fula ankungen";).
Har ingen brådska alls med honom men förhoppningen är att vi ska börja sitta in i vinter litegrann.
https://www.instagram.com/p/BZkg4IVlsZr/
 
Hej hopp:)! Är inne och läser ibland och uppdaterar med senaste från Rut, min upofödning efter Canterbury. Allt går så bra och jag tycker hon utvecklas bra och är jättefin i kroppen tycker jag:):
https://www.instagram.com/p/BZkhS-OFRCX/
Supertrevlig i allt enligt nya ägarna.

Sen har vi ju hittar oss ett ställe så lite "hux flux" köpte jag mig en ny liten pålle också den född 15.
För dagen ganska tunn men vi jobbar på det.
En vallack efter Diero Lux N. Mödernet är Lettiskt men med en svenskstammad pappa och sen lite Teakhener osv..
Han är världens ljuvligaste snällaste kille:love:.
Men lite "den fula ankungen";).
Har ingen brådska alls med honom men förhoppningen är att vi ska börja sitta in i vinter litegrann.
https://www.instagram.com/p/BZkg4IVlsZr/

Åh, kul med uppdatering från Rutan, och grattis till nyförvärvet! :)
 
Hej hopp:)! Är inne och läser ibland och uppdaterar med senaste från Rut, min upofödning efter Canterbury. Allt går så bra och jag tycker hon utvecklas bra och är jättefin i kroppen tycker jag:):
https://www.instagram.com/p/BZkhS-OFRCX/
Supertrevlig i allt enligt nya ägarna.

Sen har vi ju hittar oss ett ställe så lite "hux flux" köpte jag mig en ny liten pålle också den född 15.
För dagen ganska tunn men vi jobbar på det.
En vallack efter Diero Lux N. Mödernet är Lettiskt men med en svenskstammad pappa och sen lite Teakhener osv..
Han är världens ljuvligaste snällaste kille:love:.
Men lite "den fula ankungen";).
Har ingen brådska alls med honom men förhoppningen är att vi ska börja sitta in i vinter litegrann.
https://www.instagram.com/p/BZkg4IVlsZr/
Grattis till nya pållen och välkommen tillbaka till tråden! :)
Kul att det går bra för Rutan, det måste vara jättekul att kunna följa henne.
 
Här kommer lite bilder på Unik i skolan. Hittills är han löshoppad, longerad och hängd på och det har gått jättebra.
I3611176W316H512V

Installerad i sin box.
I3611178W478H512V

Kollar läget i ridhuset.
I3611198W768H432V

Hoppelihopp!
Han är inte löshoppad innan men förstod direkt vad det gick ut på.:love:
Å, vad jag önskar att Uncanto var kvar i Sverige för då hade jag gjort en till.
Älskar Uniks temperament.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Görel
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: Ramona
·
Avel Som rubriken lyder. Varför är det så? Jag tittade på lite statistik på en ridponnyhingst under "betäckningar", och där finns fölen som...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: Ketrawzc
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
32 422
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp