Bukefalos 28 år!

Foderallergi?

Sv: Foderallergi?

Hahaha! Jag kommer ihåg när Frasse kissade själv för första gången efter urinstensbesvären. Jag har nog aldrig känt sådan lättnad någon gång. Visst kan man bli så glad för lite kiss eller bajs? :)

Ja, helt otroligt. Har ju berättat för grannarna om hur dålig våran kisse varit i magen. Också sprang jag ut när jag såg grannen tvärs över gatan. "vet du vaaad? Kurre bajsar hårt nu" :p

Tur att ingen anna var ute :o:D
 
Sv: Foderallergi?

Varför i hela fridens namn ska det bytas foder när avföringen äntlingen är normal?
Men hur bra är magen då? Det verkar som om det varit massa magproblem, med denna kost? Det är ganska många som berättar om magproblem med torrfoder, men aldrig med BARF. I värsta fall så är magen fortfarande lite krånglig och det läker snabbare med mjukt rått kött. Speciellt som katter är utpräglade köttätare.
 
Sv: Foderallergi?

Men hur bra är magen då? Det verkar som om det varit massa magproblem, med denna kost? Det är ganska många som berättar om magproblem med torrfoder, men aldrig med BARF. I värsta fall så är magen fortfarande lite krånglig och det läker snabbare med mjukt rått kött. Speciellt som katter är utpräglade köttätare.

Om en krångelmage väl börjar producera normal avföring får man anta att katten mår bättre och då är det högst olämpligt att börja trixa med maten.

Jag är helt övertygad om att BARF är bäst för katter och jag skriva en hel bok om det, men jag tycker fortfarande att det är mycket olämpligt att experimentera med maten när katten faktiskt börjar bli bättre. Vi vet inte hur den här katten reagerar på rått kött. Därför är det dumt att experimentera.
 
Sv: Foderallergi?

Jag höll på ett år med min ena katt. Vetrinärerna konstaterade kvalsterallergi, pollenallergi och foderallergi.. han åt kortisontabletter varje dag samt allergitabletter mot pollen.. Åt specialfodret va det nu heter som vetrinärerna har? som dom inte "kan" vara allergiska mot?

Han va bättre under tiden men ibland blossade det upp.

hittade ett foder från james wellbeloved anka och ris. Det tål han. Magen är bra. inga allergitabletter eller kortisontabletter har behövts sen sep förra året. (ta i trä)..

så det kan jag rekommendera att testa.
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 545
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 212
Senast: iNTOHiMO
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp