Foderfrågor

Sv: Foderfrågor

Ang. hårda magar på VoH, tillsätt vatten så är det inga konstigheter. Alla mina hundar äter VoH, dom kan vara hårda i magen ibland (väldigt sällan), men då har dom ätit mycket ben.
Min valp har ätit VoH Valp sen start, kommer ALDRIG byta foder.
Däremot hade jag gjort som du (även fast Doggy är skräp), dvs fasat ut torrfodret så att inte magen kraschar och sen ge ett bättre foder.
 
Sv: Foderfrågor

Kan du förklara varför något skulle bli bättre av att man tillsätter vatten? Jag har sett flera skriva om det, men hittills kan jag inte komma ihåg att någon gett mig en annan förklaring till varför det skulle fungera mer än "Calle säger det!".
 
Sv: Foderfrågor

Jag tror inte heller att bara tillsätta vatten räcker alltid. Om hunden dricker mycket dåligt blir avföringen hårdare, men vid normalt intag borde det inte göra varken till eller från (Förutsatt att hundar inte reagerar på helt annat sätt än människor på ökat vätskeintag).
 
Sv: Foderfrågor

Kan du förklara varför något skulle bli bättre av att man tillsätter vatten? Jag har sett flera skriva om det, men hittills kan jag inte komma ihåg att någon gett mig en annan förklaring till varför det skulle fungera mer än "Calle säger det!".

Det märkte jag inget av att det fungerade, förutom att hundarna tyckte maten blev en äcklig sörja;)

Min ena fick så mycket mat att det fungerade bra, men den andra fick jag ge antingen fiberhusk eller blanda med en större mängd grönsaker för att inte bli för hård i magen (och inte heller bli för hungrig). Dom blev visserligen aldrig så hårda att dom fick problem, men det är inte okej att skita stenkulor tycker jag - inte varje dag.

Märker skillnaden med bättre "skit" nu när jag bytt bort VoH till annat färskfoder - något mjukare, men ack så lättare för hundarna:D
 
Sv: Foderfrågor

Knapp

Nu har valpen varit hemma nästan en vecka och det funkar finfint än så länge med Nordic spannmålsfritt 50% och torrfoder 50% samt lite standardt startmix. Jätteskönt verkligen! :)

Men så idag kom jag att tänka på att man kanske borde tillsätta lite laxolja till maten? Eller finns det tillräckligt omega3 och 6 i det andra fodret? Hur gör ni andra?:)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
959
Senast: Lisalei
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 465
Senast: isafore
·
Övr. Hund Jag får hem min nya familjemedlem om knappt två veckor och funderar över foder. Jag är ju minst sagt jättenöjd med färskfoder till min...
Svar
8
· Visningar
2 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp