Bukefalos 28 år!

Fodertunna!

Bufera

Trådstartare
2 blir ev 3 inom en överskådlig framtid 😍
Då är det helt plötsligt värt att köpa en större säck foder, minnen sen tidigare har varit dålig mat innan säcken är slut.

Funderar på en fodertunna men är inte hemma i den delen.
Söker:
Praktisk
Lätt att göra ren
Sluta tätt så både lukt och smak håller.
Rymma ca 8kg mat(säckarna är på 7.5kg)

Köpa ren fodertunna för torrfoder eller finns det något annat man kan använda? (Drömmen hade varit en låda som ryms i min Kalix hylla från Ikea 😅 )
 
2 blir ev 3 inom en överskådlig framtid 😍
Då är det helt plötsligt värt att köpa en större säck foder, minnen sen tidigare har varit dålig mat innan säcken är slut.

Funderar på en fodertunna men är inte hemma i den delen.
Söker:
Praktisk
Lätt att göra ren
Sluta tätt så både lukt och smak håller.
Rymma ca 8kg mat(säckarna är på 7.5kg)

Köpa ren fodertunna för torrfoder eller finns det något annat man kan använda? (Drömmen hade varit en låda som ryms i min Kalix hylla från Ikea 😅 )
Jag använder sådana där smarta förvaringsboxar med snäpplock som man kan köpa exempelvis på rusta, Jysk, Ikea etc i en mängd olika storlekar. Har några som är ganska platta men breda och rymmer 8,5 liter. De går att stapla på varandra så de står i skafferiet.
Sluter tätt och går att diska i diskmaskin. Har dock mindre varianter då jag har små hundar, men finns ju stora boxar att köpa också.
Köper stora säckar men stänger påsen med en jumboklämma och då har det aldrig blivit dåligt varken i förvaringsboxen eller i säcken.
 
2 blir ev 3 inom en överskådlig framtid 😍
Då är det helt plötsligt värt att köpa en större säck foder, minnen sen tidigare har varit dålig mat innan säcken är slut.

Funderar på en fodertunna men är inte hemma i den delen.
Söker:
Praktisk
Lätt att göra ren
Sluta tätt så både lukt och smak håller.
Rymma ca 8kg mat(säckarna är på 7.5kg)

Köpa ren fodertunna för torrfoder eller finns det något annat man kan använda? (Drömmen hade varit en låda som ryms i min Kalix hylla från Ikea 😅 )
Fråga lite försynt i foderbutik, de får ofta fodertunnor med sina leveranser och ibland har de tävlingar och lottar ut dem och köper man stor säck, kan man ibland ha tur och få en tunna, hink, fin burk på köpet. De kanske har någon gammal tunna från tidigare år, på lagret, som de vill bli av med.

Det kostar inte att fråga, man kan bara få ett Ja, självklart. ;)
 
2 blir ev 3 inom en överskådlig framtid 😍
Då är det helt plötsligt värt att köpa en större säck foder, minnen sen tidigare har varit dålig mat innan säcken är slut.

Funderar på en fodertunna men är inte hemma i den delen.
Söker:
Praktisk
Lätt att göra ren
Sluta tätt så både lukt och smak håller.
Rymma ca 8kg mat(säckarna är på 7.5kg)

Köpa ren fodertunna för torrfoder eller finns det något annat man kan använda? (Drömmen hade varit en låda som ryms i min Kalix hylla från Ikea 😅 )

Antingen @Malibu_Stacy s förslag eller en dedikerad foderbehållare från Curver (finns bla på Amazon).

Viktigt är ju att kolla att den är godkänd för livsmedel, tex Smartstore från Orthex är det.

Edit: De här kanske https://www.amazon.se/Curver-Petlif...1647289307&sprefix=curver+katt,aps,210&sr=8-7
 
Senast ändrad:
Fråga lite försynt i foderbutik, de får ofta fodertunnor med sina leveranser och ibland har de tävlingar och lottar ut dem och köper man stor säck, kan man ibland ha tur och få en tunna, hink, fin burk på köpet. De kanske har någon gammal tunna från tidigare år, på lagret, som de vill bli av med.

Det kostar inte att fråga, man kan bara få ett Ja, självklart. ;)
Jag hade två fina plåtburkar 3 kg's från Royal Canin, samt en 15 kg's tunna från Hills. :) 15 kg's tunnan hamnade som fodertunna till hästen, när katterna tog slut och Royalcaninburkarna blev papperskorg i badrummet, samt under skrivbordet i sovrummet, tills jag flyttade, då det mesta på något underligt vis försvann... Det var mamma och syster som tömde lägenheten, då jag precis hade fått ny höftled och inte kunde gå i trappor.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 845
Senast: fejko
·
Relationer Både jag och sambon har föräldrar som är mindre ekonomiskt sinnade, och jag är nyfiken på om det finns fler där ute och hur ni i så fall...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 142
Senast: Mirre
·
Gnägg Så hoppas vi inom en snar framtid att vi ska äga vår egna gård och då tillkommer ett stallbygge. Stallet ska innehålla 4-6 boxar...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
14 828
Senast: iddiss
·
Foder & Strö NI som använder fodertunnor, vad har ni för sort och hur mycket har de kostat? vars har ni köpt dem? ryms en hel betfor säck/hel havre...
2
Svar
24
· Visningar
8 720
Senast: gutenviks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp