Bukefalos 28 år!

Fodertunna

Sv: Fodertunna

Jag köpte ett par billiga tvättunnor på en lokal billighetsaffär. De rymmer 50L, så en hel säck betfor/krafft går inte i. För de gav jag 55kr/st.

Har sånna tunnor ute i hagen med vatten i också.
 
Sv: Fodertunna

Jag köpte ett par billiga tvättunnor på en lokal billighetsaffär. De rymmer 50L, så en hel säck betfor/krafft går inte i. För de gav jag 55kr/st.

Har sånna tunnor ute i hagen med vatten i också.
Lät perfekt att ha vatten i, jag behöver nått stort att ha vatten i då man själv måste ge hästarna vatten i hagen och jag har inte möjlighet att åka dit mer än en gång per dag.
55L räcker det hela dagen i hagen åt en häst?
 
Sv: Fodertunna

När jag var liten och hade ponny bygge jag en foderlår av plywood (2:a sortering). Den hade lock, handtag på sidorna och flyttbara innerväggar så facken kund justeras. Väldigt ambitiöst om jag får säga det själv:D

Ganska billig tror jag.

Sara
 
Sv: Fodertunna

När jag var liten och hade ponny bygge jag en foderlår av plywood (2:a sortering). Den hade lock, handtag på sidorna och flyttbara innerväggar så facken kund justeras. Väldigt ambitiöst om jag får säga det själv:D

Ganska billig tror jag.

Sara
En liknande hade jag hemma också, som mamma hade byggt. tyvärr ryms den inte i nya stallet utan jag var tvungen att skaffa tunnor. Annars var den superbra den vi byggde, rymdes typ 160 kg havre i den :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt 2 blir ev 3 inom en överskådlig framtid 😍 Då är det helt plötsligt värt att köpa en större säck foder, minnen sen tidigare har varit...
Svar
4
· Visningar
943
Senast: IngelaH
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 262
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 371
Senast: tuaphua
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp