Bukefalos 28 år!

Fodra täcke själv

Evelinaanna

Trådstartare
Jag har precis fyndat ett ofodrat skrittmaskinstäcke att använda nu i höst/vinter vid promenader och longering utomhus. Dock hade jag velat ha lite fodring i täcket och funderar därför på om det går att lägga in egen fyllning :D någon som gjort något liknande? Hur och med vad har ni stoppat? Funderar på vadd men vet inte hur mycket som går åt samt misstänker att det kan ”glida” ner och lägger sig i nederkant på täcket? Kan en figurklippt fleecefilt vara ett bättre alternativ tro?

Tacksam för råd :bow:
 

Liknande trådar

Hästvård Har fram tills i våras haft min unghäst på lösdrift, då ej klippt. Men står nu i kallstall där hästarna har samma täcke både dag och...
2
Svar
22
· Visningar
4 050
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 081
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Då känns det som att det börjar bli dags att fundera på lite täcken inför hösten och vintern. Det är min första hund och jag känner mig...
2
Svar
28
· Visningar
5 483
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 813
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp