Födda 2022

Snön kom till oss också. Emeris päls är i alla fall bra, välisolerad 😁 Körde ner fingrarna under där det ser blött ut, helt torr vid huden.
IMG_20231129_162417.jpg
 
Hmm, jag undrar hur det går med M's "fullblodspäls".... Han är den mest frusna fölungen jag nånsin haft..! I vintras/våras gick han ju ihop med en jämngammal fullblodskille, den såg ut som värsta fluffbollen jämfört med min lilla pojke... 🙈😅

Ska bli himla skönt att få hem honom när stallet/lösdrift nr två är klart! ❤
 
Här är också snöigt men björnpälsen håller fukten ute. Jolly är den som mest begagnar ligghallen för att faktiskt ligga i, tror jag, hon har åtminstone halmstrån i man och svans titt som tätt.
 
Denhär är påväg ut på äventyr!!

hon har börjar gnaga på hagstolpen så de släpper i backen tillslut. Då drar hon upp dem 😅 vi fick snö tidigt så tjälen är inte alls djup.
Igår hade stallägaren varit ut o slagit ner stolp tre gånger 🫣 tur de var hemma. hon tar dem på rad också så hela staketet blir liggande.

Hon har fri tillgång på hö och halm. Lekkompis, ligghall och björkar. Uträknad foderstat. Kan det klia i tänderna? 🙈 nån brist på något?

har tjärat alla stolpar idag och hämtat hem sly och gran så hoppas hon är nöjd en stund.

IMG_7815.jpeg
 
Denhär är påväg ut på äventyr!!

hon har börjar gnaga på hagstolpen så de släpper i backen tillslut. Då drar hon upp dem 😅 vi fick snö tidigt så tjälen är inte alls djup.
Igår hade stallägaren varit ut o slagit ner stolp tre gånger 🫣 tur de var hemma. hon tar dem på rad också så hela staketet blir liggande.

Hon har fri tillgång på hö och halm. Lekkompis, ligghall och björkar. Uträknad foderstat. Kan det klia i tänderna? 🙈 nån brist på något?

har tjärat alla stolpar idag och hämtat hem sly och gran så hoppas hon är nöjd en stund.

Visa bifogad fil 134471
Jag har samma problem hemma! Dock med en äldre häst som inte är min. I mitt fall har det blivit bättre med mer ström, isolatorer och tråd ovanpå stolparna och mer jobb för hästen. Men det är ju jättejobbigt och även här i Jämtland är inte stolparna fastfrusna.
 
Har nu pratat med ett gäng uppfödare. Calle har väldigt långa och veka kotor. Råden jag har fått nu är att bara vänta och se om han håller eller ej. Att det finns inte så mycket annat att göra än det "normala" med hästlivet.
Så det får mig att ha lite ont i magen faktiskt, för jag orkar inte riktigt med ytterligare en häst som är skadad/sjuk etc, jag har redan sådana. Men jag skulle inte ge upp sa de, utan vänta och se.
O jag vill verkligen ha hem honom!!!!
 
Leia önskar god jul till alla.

IMG_4727.jpeg

Tänk att de snart är två år! Vad har ni för planer med era hästar nästa år?

Jag hoppas att Leia ska bli inkörd, vi ska iaf påbörja jobbet så snart vintervilan är över. Vi ska även gå en fem veckor lång kurs i belöningsbaserad träning, det ska bli jättespännande.
 
Leia önskar god jul till alla.

Visa bifogad fil 135238

Tänk att de snart är två år! Vad har ni för planer med era hästar nästa år?

Jag hoppas att Leia ska bli inkörd, vi ska iaf påbörja jobbet så snart vintervilan är över. Vi ska även gå en fem veckor lång kurs i belöningsbaserad träning, det ska bli jättespännande.
Målet med Bob är att han ska vara tömkörd, testat bett och sadel innan betet, och vara sutten på innan nästa jul. Eftersom jag har så mycket häst så kommer jag jobba honom i de perioder jag har mindre annat. Men han är sjukt snäll och cool, är lite longerad och har haft gjord. Till veckan ska han och hans kompis åka till min särbo stall, sova där, bli verkade och sen åka hem, bra erfarenhet! Tänkte även tvätta Bob då han verkar ha fått något skit i pälsen och har kliat sig lite.
 
Leia önskar god jul till alla.

Visa bifogad fil 135238

Tänk att de snart är två år! Vad har ni för planer med era hästar nästa år?

Jag hoppas att Leia ska bli inkörd, vi ska iaf påbörja jobbet så snart vintervilan är över. Vi ska även gå en fem veckor lång kurs i belöningsbaserad träning, det ska bli jättespännande.
Jag hoppas hitta nånstans att bo så jag kan ha Calle hemma eller iaf närmare, hos folk jag litar på.
Sen tänkte jag röntga honom i sommar.
Har inga fler planer än så.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i Dalarna har dömts för djurplågeri. Sommaren 2022 gjorde länsstyrelsen en oanmäld kontroll på grund av att hennes häst...
Svar
9
· Visningar
1 054
Senast: Blyger
·
Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
860
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Julkalendern från 2022 får en uppföljning där Susanne Reuter ska rida på hästen Wilma. Till P4 Skaraborg berättar ägaren Johan Holmgren...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Anna Hassö som tidigare tagit flertalet SM-guld i fälttävlan, lämnade hösten 2022 Sverige tillsammans med sina hästar. Nu har hon köpt...
Svar
0
· Visningar
227
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp