Bukefalos 28 år!

Föl 2006!?

G

GiG

Vem har börjat seminera/betäcka, med vilken hingst och vet du om du har dräktigt eller ej? :bump:
 
Sv: Föl 2006!?

Funderade just på att vi borde ha en så'n här tråd. :)

Vi har seminerat vårt Concorde-sto med Casir Ask. En första dräktighetskoll sker om knappt två veckor.
 
Sv: Föl 2006!?

Mitt islandssto är på betäckning hos Steini från Ekastorp. Hon beräknas brunsta nu i veckan och jag har beställt ett skimmelsto av båda parterna så de vet vad som gäller. ;)
 
Sv: Föl 2006!?

GiG skrev:
Vem har börjat seminera/betäcka, med vilken hingst och vet du om du har dräktigt eller ej? :bump:

Mitt Cortez-sto är seminerat med Lasandos i lördags, första försöket i år. Ägget var borta idag och förmodligen släppt rätt snart efter seminering trodde vet.

Den andra märren e 88 keys står och väntar på ett ev embryo :banana:. Kommer inget sånt går hon till Hip Hop.
 
Senast ändrad:
Sv: Föl 2006!?

Vi fick imorse reda på att halvblodsstoet i stallet är dräktikt med qalle!! Hon tog sig inte med Akribori förra året så "matte" var överlycklig.
På fullblodsfronten är det 14 som ska betäckas och jag tror att 8 av dom är "klara" och dräktiga på 16 dygn, blandade hingstar.
 
Sv: Föl 2006!?

Mitt sto seminerades med Feliciano i förra veckan!

Väntar med spänning på ultraljudet :bump:
 
Sv: Föl 2006!?

Delar sto/föl med bästa kompisen eftersom mitt ska tävlas i år.

Hon konstaterades dräktig IDAG med Sandakan (16 dygn), detta trots inflammation i livmodern (behandlad samtidigt med insemination) :bump:

Stoet är e. Vivaldi - Vagabond, lite lågställd med lite grov hals men med bra rörelser. Har 3 avkommor innan med Don Schuffro (5 år), Hohenstein (3 år) och Loran (2 år) sedan tidigare, alla klass 1 och riktigt trevliga individer så jag väntar med spänning!
 
Sv: Föl 2006!?

Vi har seminerat vårt Ramiro Z-sto med Maloubet de Pleville men det tog sig inte, råd slog med seminstationen och veterinären som tyckte att -det var nog bra att byta hingst.

Nu är hon seminerad med Tornesch koll om två veckor. :love:

Det andra stoet e. Robin Z är seminerad med Cathageno kollas nästa vecka.. ;)
 
Sv: Föl 2006!?

Har du hört hur dräktigheterna har varit på de 10 första stona för övrigt?(Maloubet)
 
Sv: Föl 2006!?

Görel skrev:
Mitt sto seminerades med Feliciano i förra veckan!

Väntar med spänning på ultraljudet :bump:

Vad roligt! Utom tråden måste jag ju fråga hur det blev med lastningen? Kom du fram till nån bra lösning?

Lycka till med dräktighet/föl iaf! :banana:
 
Sv: Föl 2006!?

Tack!

Jag ska diskutera med seminstationen vad de anser om lastningen, de har kanske en stadig karl som kan putta in henne ;)
 
Sv: Föl 2006!?

Var på dräktighetsundersökning med vårt sto imorse, och hon var dräktig! :) Betäckt med Rubinrot. :love:
 
Sv: Föl 2006!?

Det var lite luddigt om hur många som blivit dräktiga och inte.. men som jag förstod det så var ett av dom tio som seminerades första gången dräktiga sen får man ju välja om man vill testa flera gånger, men jag avrådes och böt hingst..

Jätte tråkigt när man bestämt sig för hingsten och få byta men det är ju bättre med ett föl än inget föl alls och Tornesch har jag haft ögonen på länge.. :love:
 
Sv: Föl 2006!?

Mitt treåriga arabsto konstaterades igår dräktig på 17 dygn, med arabhingsten Gimmick. Underbart!! :banana: Föl i början av April- 2006.
 
Sv: Föl 2006!?

Om man nu ställer upp med "teststo"...var inte reglerna för att få denna så kallade förtur att man var tvungen att testa vid åtminstone två brunster?Så fattade jag det??

Det borde ju ha ännu mer betydelse nu när han ligger under "test" på ett så fåtal antal ston??Ett dräktigt sto av tio var ju ingen höjdare...

Men tydligen såg spermierna bra ut vid direktseminering av färsk på stationen...man kan undra varför kylning kan ha sån betydelse egentligen.

Jag hoppas att han funkar på TAI...tänkte ju köra mitt sto i juni.*suck*
 
Sv: Föl 2006!?

Dom tio som var först fick ju seminera sina ston med honom, sen pratade jag med Lisen om hur det var om hon inte var dräktig och då sa hon att jag givetvis fick testa att seminera igen om jag ville.. så det var inget tvång på att man var tvungen att seminera under två brunster..
Hade ju varit det mest optimla för honom att få flera dräktiga på men jag vågade inte chansa en gång till.. :(

Funderar på att använda honom nästa år på ett annat sto men då kör jag nog ner henne till Bollerup. Så har jag iaf bättre chans :d
 
Sv: Föl 2006!?

Mitt första betäckta sto är på dag 38 någonstans utan ny brunst men är inte kollad ordentligt ännu.
hoppas såklart på dräktighet.

Det andra stoet är betäckt för ca 10 dagar sedan, men var infekterad så hon kommer nog i ny brunst snart och då får vi behandla först.
 
Sv: Föl 2006!?

Ett sto e:And Arifant är seminerad med Adams Hall, ska kollas på torsdag.
Det andra stoet, e:Speedy Somolli är på stationen nu, för att semineras med In Love With You.
 

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
24
· Visningar
1 305
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 157
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 072
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp